مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

کیت تشخیص سریع ویروس کرونا به همت اعضای هیات علمی دانشگاه همدان و دانشگاه بقیه‌الله(عج) در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این شهر بومی‌سازی شد.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه بوعلی سینا همدان دوشنبه ۱۱ اسفند گفت: کیت تشخیص سریع کرونا با همکاری و تلاش مشترک محققان دانشگاه بوعلی‌سینا و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) ساخته شده و مورد تأیید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

عباس افخمی افزود: کیت تشخیص سریع کرونا ساخت شرکت دانش بنیان همدان به تولید انبوه رسیده است، این کیت ظرف مدت ۱۵ دقیقه نتیجه‌ تست را نشان می‌دهد. کیت تشخیص سریع ویروس کرونا در این شرکت بومی سازی شده و مشابه داخلی ندارد، این کیت تشخیصی می‌تواند برای بیماران سرپایی مورد استفاده قرار گرفته و دسترس‌پذیری افراد در مناطق دور دست و محروم در نقاط مختلف شهری را فراهم کند.

وی ادامه داد: این شرکت دانش بنیان با استفاده از محققان جوان توانسته این کیت‌ها را تولید کند. این کیت ها می‌توانند زنجیره بیماری کووید ۱۹ را قطع کنند و به عبارتی در بیماریابی نقش بسیار چشمگیری دارند.

عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه بوعلی سینا همدان در رابطه با مزیت‌های استفاده از این کیت نسبت به موارد مشابه خارجی، گفت: به علت تحریم‌های موجود، در خرید کیت‌های خارجی خیلی موفق نبودیم و از طرفی وقتی یک محصول بومی به تولید انبوه برسد، به صورت قطعی با هزینه‌ کمتری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

کد خبر 588061

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha