دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

کتاب «متفکران بزرگ فلسفه ذهن» اثر اندرو بیلی با ترجمه یاسر پوراسماعیل در نشر لگا منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کتاب «متفکران بزرگ فلسفه ذهن» اثر اندرو بیلی به‌تازگی با ترجمه یاسر پوراسماعیل توسط نشر لگا منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌ناشر پیش‌تر ترجمه کتاب «متفکران بزرگ زیبایی‌شناسی» را منتشر کرده و «متفکران بزرگ فلسفه اخلاق» و «متفکران بزرگ روان‌شناسی» را هم در دستور کار برای انتشار دارد.

«متفکران بزرگ فلسفه ذهن» با هدف واکاوی نوشته‌های فیلسوفان بزرگ درباره ماهیت تفکر و آگاهی نوشته شده و کلیاتی را درباره این‌مساله در بر می‌گیرد. این‌کتاب که با گردآوری و ویراستاری اندرو بیلی تهیه شده، ۱۳ فصل دارد که به قلم مولفان مختلف و فلاسفه‌ای که در این‌باره استدلاتی دارند، نوشته شده‌اند و دستاوردهای فکری این‌افراد را معرفی می‌کنند

دکارت در قرن هفدهم آغازگر بحث‌های امروزی درباره ذهن بود و سپس، با وقوع تحولاتی هیجان‌انگیز در علم و فلسفه، این بحث‌ها در نیمه قرن بیستم شکل تازه‌ای به خود گرفتند. این کتاب بر شکل‌گیری دیدگاه‌های فلسفی فلاسفه درباره ذهن از زمان دکارت به بعد متمرکز است و به متفکران بزرگی همچون هوسرل، رایل، لوئیس، پاتنم، فودر، دیویدسن، دنت و پال و پاتریشا چرچلند می‌پردازد. «متفکران بزرگ فلسفه ذهن» نشان می‌دهد اندیشه‌ها و استدلال‌های این متفکران بزرگ چگونه بر درک ما از رابطه میان ذهن و مغز اثر گذاشته و شالوده‌های لازم را برای فهمی کامل و جامع از این موضوع جذاب پی‌ریزی می‌کند.

ویلیام سیگر، استاد فلسفه دانشگاه تورانتو، کانادا، در مورد این‌کتاب نوشته است: «متفکران بزرگ فلسفه ذهن دروازه‌ای است به سوی آخرین جریانات فلسفه ذهن. این کتاب با تمرکز بر "متفکران بزرگ" و نه موضوعات رایج، نگاهی تازه درباره مسائل اصلی و تحولات‌شان به ما می‌دهد. به‌علاوه، این کتاب مطالب حاشیه‌ای جالبی هم در خصوص زندگی‌نامه‌ها و شخصیت‌های بعضی از این فیلسوفان دربردارد.»

این‌کتاب با ۳۷۰ صفحه، شمارگان ۸۰۰ نسخه و قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 587982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha