اینجا در آمریکا مشاهیر باید صنعت تولید کتاب و سرگرمی را تامین کنند و بشقاب غذای ناشران و صنایع سرگرمی هر اندازه هم کثیف و نامطبوع باشد، مردم دوست دارند از آن استفاده کنند.

کتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، تاون اند کانتری مگزین نوشته است، سال گذشته و چند ماه ابتدایی سال جاری میلادی شاهد نوسانات بسیاری در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال بودیم ولی همیشه در صدر جدول چند کتاب سیاسی و خاطرات مشاهیر دنیای سیاست و خانواده‌های آنها به چشم می‌خورد که شاید مشهورترین آنها کتاب جنجالی دختر برادر دونالد ترامپ بود. کتاب افشاگرانه برادرزاده ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در نخستین روز انتشار، نزدیک به یک میلیون نسخه به فروش رفت.

کتاب «بسیار گفته شده اما هنوز کافی نیست؛ چگونه خانواده من خطرناک‌ترین مرد دنیا را پدید آورد» که به قلم مری ترامپ، دختر برادر بزرگ‌تر دونالد ترامپ نوشته شده است، در نخستین روز ارائه با استقبال کم‌سابقه‌ای رو به رو شد و حدود ۹۵۰ هزار نسخه شامل مدل‌های چاپی، اینترنتی و صوتی از آن به فروش رفت. ترامپ بارها سعی کرد جلوی انتشار این کتاب را بگیرد ولی نتوانست.

کتاب خاطرات میشل اوباما همسر باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا هرچند مثل کتاب قبلی مطالب جنجالی نداشت ولی دارای فروش بی‌سابقه‌ای در تاریخ بازار کتاب این کشور داشت و همه رکوردهای فروش یک کتاب را شکست.

کتاب جیمز کومی، رئیس اخراج شده اف بی آی، درباره ملاقات‌های شخصی‌اش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نخستین هفته ارائه به بازار بیش از ۶۰۰ هزار نسخه به فروش رفت. این آخرین نمونه از کتاب‌های سیاسی پرفروش در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. حالا سوال اینجاست که چرا در سال گذشته و با وجود شیوع ویروس کرونا مردم آمریکا انقدر به کتاب‌های سیاسی علاقه نشان دادند و این کتاب‌ها در دو سال گذشته همیشه در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های این کشور بودند.

جواب این سوال شاید در پاسخ یک منتقد ادبی تازه‌کار به نام «آنتونی اسکاراموچی» به نوشته اف. اسکات فیتزجرالد نهفته باشد. اسکات فیتزجرالد رمان‌نویس مشهور آمریکایی و صاحب اثر گتسبی بزرگ خودش یکی از نویسندگانی بود که بیشتر در قالب نقد اجتماعی سیاسی می‌نوشت ولی در جایی نوشته بود که در زندگی مردم آمریکا هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد. اسکاراموچی ۱۱ روز در پست روابط عمومی کاخ سفید در سال ۲۰۱۷ فعالیت کرد و همین دوره کوتاه باعث شد کتابی با عنوان «ترامپ یقه‌ آبی» بنویسد. او در این کتاب نوشته است آمریکایی‌ها عاشق یک داستان پرحاشیه هستند و همه سیاستمداران در راس این حاشیه قرار دارند.

داگلاس برینکلی مورخ و نویسنده کتاب «روازنه‌های ریگان» کتابی درباره دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان درباره کتاب‌های سیاسی می‌نویسد: این یک صنعت خانگی است و همه در این کشور منتظر هستند ببینند چه چیزی درباره سیاستمداران نوشته می‌شود.

برینکلی می‌نویسد: مطمئن باشید به جز آن دو نفر از حزب جمهوری خواه که رای به استیضاح دونالد ترامپ دادند بقیه آنها نیز دلشان می‌خواهد کتابی علیه دولت ترور بنویسند. حالا می‌خواهد ترامپ استیضاح شود یا نه. یادتان باشد اینجا آمریکاست و همه مشاهیر باید یک زندگی خصوصی پرحاشیه داشته باشند تا مردم سرگرم شوند.

دیوید کوهن منتقد ادبی و روزنامه‌نگار در یادداشتی آورده است: اینجا در کشور آمریکا مشاهیر باید صنعت تولید کتاب و سرگرمی کشور را تامین کنند و بشقاب غذای ناشران و صنایع سرگرمی هرچه قدر هم کثیف و نامطبوع باشد مردم دوست دارند از آن استفاده کنند.  

کد خبر 587730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha