پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

تنش‌های شدید روحی، استرس، ناامیدی و ترس از آینده پیامد شوم کرونا برای زنان خودسرپرست و بدسرپرست جامعه امروز است.

زنان سرپرست خانوار

همشهری آنلاین_فاطمه عسگری نیا: زنانی که تا پیش از این، در کنار همه مسائل و مشکلات اقتصادی، به واسطه حضور در اجتماع و هم‌صحبتی با هم‌گروه‌های خود، بخشی از اندوه درونی خویش را سبک می‌کردند، این روزها به واسطه تعطیلی کسب و کارهایی که در آنها مشغول بودند و نیز خانه‌نشینی، در معرض بیماری‌های روحی و جسمی فراوانی قرار دارند.

این زنگ خطر جدی برای سلامت جامعه است، چراکه اگر در یک جامعه شاهد افزایش تعداد مادران افسرده و بیمار باشیم، سلامت روحی و روانی جامعه هم خواه‌ناخواه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بنابراین، توجه به این قشر و برنامه‌ریزی برای برقراری آرامش آنها در دوران سیاه کرونا باید در اولویت مسئولان قرار بگیرد. 

متأسفانه در میان تمام اقشار آسیب‌پذیر جامعه در دوران کرونا، زنان سرپرست خانوار آن‌طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته‌اند و ادامه این روند در کنار هزینه‌های سنگین زندگی برای آنها، باعث می‌شود تا به سمت و سوی رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی گرایش پیدا کنند؛ موضوعی که تبعات جبران‌ناپذیری را برای اجتماع به همراه خواهد داشت. 

رسانه‌ها در این میان می‌کوشند با به صدا در آوردن این زنگ خطر، تشکل‌های مردم‌نهاد و خیّران شهر را برای کمک به زنان خودسرپرست و بدسرپرست بسیج کنند. ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند همدلی با این قشر آسیب‌پذیر هستیم؛ مادرانی که بار سنگین زندگی را بر دوش دارند و برای حمایت از فرزندان خود ناچار به انجام هر ‌کاری هستند. 

کد خبر 587483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha