مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اختصاص ۵۳ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی مناطق خسارت‌دیده از زلزله ۲۹ بهمن در شهرستان سمیرم خبر داد.

زلزله سی سخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  منصور شیشه‌فروش افزود: براساس مصوبه سوم اسفند هیات وزیران برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده از زلزله در منطقه پادنا و پادنای علیا شهرستان سمیرم؛ ۳۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض و ۵ میلیارد تومان نیز برای بازسازی تاسیسات زیربنایی منطقه اختصاص یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: این اعتبارات با تشکیل پرونده ساخت و ساز برای هر واحد آسیب دیده توسط بنیاد مسکن و از طریق شبکه بانکی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: برای بازسازی هر واحد مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای احداث هر واحد شهری ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و برای هر واحد روستایی ۸۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

شیشه‌فروش افزود: برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تجاری ناشی از زلزله به هر واحد مسکونی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی اختصاص خواهد یافت.

وی یادآور شد: بر اثر وقوع زلزله ۲۹ اسفند در بخش پادنا و پادنای علیای سمیرم به ۵۷۲ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد شد که از این تعداد ۴۱۸ واحد مسکونی در روستاها و ۱۵۴ واحد در سه شهر این منطقه قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در این رابطه به‌منظور هماهنگی در اجرای به‌موقع بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده، ستاد بازسازی در بنیاد مسکن سمیرم و ستاد فرعی در بخش پادنا تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: برای انجام مراحل اسکان موقت بازسازی، تشکیل پرونده اعطای تسهیلات، صدور پروانه، آواربرداری و شروع بازسازی‌ها با همکاری مالکان، بانک‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شامگاه چهارشنبه شهرهای یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد و همچنین بخش‌ها و مناطقی از جنوب استان اصفهان در شهرستان سمیرم و دامنه‌های ارتفاعات دنا در این خطه را لرزاند.

شهرستان سمیرم  در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

کد خبر 587477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha