شبکه سی‌بی‌اس آمریکا از پخش مستندی درباره حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد از زبان بازماندگان این حمله خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صداوسیما،‌ شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا اعلام کرد روز یکشنبه ساعت ۱۹ به وقت محلی روایتی دست اول از حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد (چشم شیر) را از زبان بازماندگان این حمله بازگو می‌کند. ژنرال مکنزی، فرمانده نیروهای تروریست آمریکا در منطقه در این مستند ادعا می‌کند دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا پیش از حمله موشکی به عین‌الاسد از تدارک ایران برای گرفتن انتقام سردار قاسم سلیمانی باخبر شده و هزار سرباز و ۵۰ هواپیمای نظامی را از این پایگاه خارج می‌کنند.

مکنزی گفت: اگر ما چنین کاری (تخلیه پایگاه) انجام نمی‌دادیم بین ۲۰ تا ۳۰ هواپیما و بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نیروی نظامی خود را در حمله موشکی ایران از دست می‌دادیم. او در بخش دیگری از این مستند با اذعان به اینکه هرگز پیش از این چنین حمله ای را به چشم خود ندیده وتجربه نکرده بود اضافه کرد: موشک‌های ایران دقیق هستند و به هر کجا که می‌خواهند اصابت می‌کنند.

آلن جانسون یک سرگرد آمریکایی نیز در این مستند صدای غرش موشک‌های ایران در شب حمله به عین‌الاسد را به «صدای عبور یک قطار باری بزرگ» از کنار خود تشبیه و اظهار کرد: برای افرادی که در پایگاه باقی مانده بودند جز پناه گرفتن هیچ دفاع دیگری در مقابل موشک‌های ایران وجود نداشت.

جانسون گفت: ۴۰ نفر از نیروهای آمریکایی در سنگری پناه گرفتند که تنها برای محافطت از ۱۰ نفر آن هم در مقابل تسلیحات بسیار سبک‌تر ساخته شده بود. با وجود گذشت بیش از یک سال از این حمله هنوز هم سردرد دارد، گوشش صدا می‌دهد و شب‌ها کابوس می‌بیند. او زنده ماندنش را یک خوش‌شانسی دانست.

کد خبر 587395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 15
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • Arash IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    26 36
    درود بر سردار حاجی زاده که با موشکهای خود کاری کرد که سربازی آمریکایی بعد از یکسال هم سردرد دارد و هم گوشش وزوز میکند و هم از در خواب کابوس ویتنام را می بیند احساس غرور و افتخار به بنده دست داده است.
  • نور IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    19 22
    یکی براخودشیرینی بهشون خبرداده! نذاشتن حداقل چن تاهواپیماازشون ازبین ببریم دلمون خنکتربشه
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      23 15
      به این فکر کن که تا قبل از حمله ایران به اینا هیچ کشور دیگه ای جرات نکرده بود بهشون چپ نگا کنه.. بالاخره دیر یا زود ابعاد وسیع تری از این تهاجم به سمع و نظر همه خواهد رسید.
  • kamak IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    20 12
    درست که این موشک ها پایه های سست کاخ سفید را فرو ریخت اما این ها جبران خون پاک حاج قاسم که ناجوانمردانه به شهادت رسید را جواب گو نیست
  • علی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    14 12
    باید همه سربازاشون و وسایلشون رانابود می کردیم. احساس می کنمیه کم خوب کار نشد و گرنه باید بدون خبر دادن که خودشون گفتن خبر داشتیم، همه آنها را میزدیم. هنوز دلمان خنک نشده....... نباید ذره ای بترسیم
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    31 5
    کاش که همچین حمله ای هم به مواضع اختلاسگران ودزدان بیت المال واموال مردم صورت بگیره.. حال و روز کشور خیلی بده و سانسور و دروغ، کاری کرده مسئولین سرشون رو مثل کبک بکنن زیر برف ...