امام جمعه مشهد گفت: مگر برجام مقدس است؟ ۸ سال پای آن ایستادید و دلار ۳ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان رسید و این نتیجه برجام بود، برگشت به برجام مستلزم لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی در عمل است.

علم الهدی

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به تشرف خدمت مقام معظم رهبری توسط اعضای مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: نکته‌ای که در رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان یک دستورالعمل راهبردی وجود داشت این بود که فرمودند در مسائل هسته‌ای مقابل دشمن، مردم یک صدا داشته باشند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این یک صدا که بایستی همه به آن ملتزم باشند، این همان صدای ولایت است و ایشان در ادامه فرمودند قانون مجلس در زمینه رفع تحریم‌ها قانون خوبی بود، پس آن یک صدایی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند دقیقا باید همان قانون باشد که دو جنبه داشت یکی جنبه حقوقی و دیگری جنبه سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه جنبه حقوقی عنوان می‌کرد اگر تحریم‌ها لغو نشود ما نیز متعهد به پروتکل الحاقی نیستیم، عنوان کرد: یعنی وقتی فعالیت‌های هسته‌ای در یک کشور متعهد به «ان پی تی» وجود دارد باید از آژانس هسته‌ای امکانات نظارت طبق یک مسیر خاص ایجاد شود، یعنی هر وقت خواستند سرکشی کنند قبلش باید زمان و مکان را مشخص و سپس به بررسی و تصویب برسد و سپس این‌ها در همان محدوده نظارت و بازرسی داشته باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: پروتکل الحاقی اما می‌گوید هر زمان خواسته باشند و در هر مکانی می‌توانند بازرسی داشته باشند و البته این قانون داوطلبانه نیست و ایران متعهد داوطلبانه این پروتکل الحاقی بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: در قانون مجلس عنوان شد اگر تا ۵ اسفند تحریم لغو نشد از پروتکل الحاقی خارج می‌شویم و معنایش این است که نظارت حساب نشده آزادی که آژانس بین‌المللی نسبت به غنی سازی اورانیوم داشته دیگر نیست و اگر می‌خواهند نظارت کنند باید براساس قانون پادمان باشد.

وی با بیان اینکه این نظارت از ۵ اسفند براساس قانون مجلس بسته می‌شود و دیگر این نظارت نیست، متذکر شد: اینکه دولتمردان ما با مدیر آژانس بین‌المللی تفاهم کنند که در این مدت تمام برنامه‌های اجرائی در جریان غنی‌سازی اورانیوم را ضبط کنند که هر روزی که این‌ها تحریم‌ها را لغو کردند سلسله نظارت لغو نشود، این خلاف قانون است.  

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: قانون این است که تحریم اگر لغو نشد این نظارت هم نباید وجود داشته باشد، اگر بنا شد یک ماه تحریم را لغو نکنند در همین یک ماه هم نباید نظارت داشته باشند، شما که گفتید ما حقوقدان هستیم و سرهنگ نیستیم این خلاف قانون است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: قانون لغو تحریم‌ها در مجلس برای این بود که با برخوردهای مستکبرانه آمریکایی و اروپایی برخورد و مقابله شود، وزیر خارجه فرانسه گفت نظارت ما برقرار است و لغو نشده، قرار بود با برخوردهای مستکبرانه برخورد شود و این اثرش رفت و اروپایی‌ها آن اطلاعیه کذایی را صادر کردند و آمریکایی‌ها گفتند ما تحریم‌ها را لغو نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: مجلس و دولت طبق فرمایش رهبری باید با یکدیگر این موضوع را حل کنند اما آنچه به ما مربوط است این است که چرا از آمریکا و غرب باید بهراسیم و مماشات کنیم و باید در برابر این کفار نامرد ضدخدا دائم عقب‌نشینی کنیم؟  

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند روزی که آمریکا از برجام خارج شد ایران باید تمام تعهداتش را کنار می‌گذاشت، چرا نکردیم؟ ما قرآن را باور داریم. سرسپرده قرآن هستیم، وعده خدا مشخص است و باید قرآن را باور کنیم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امام بزرگوار فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این ناشی از یک باور قرآنی بود، اینکه امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند یک پیشگویی سیاسی و شعار و بلوف نبود بلکه استفاده از آیه قرآن بود. ۴۰ سال از آن روز گذشته و در این ۴۰ سال دو نمایشگاه در دنیا برای اثبات حرف امام به وجود آمد یک نمایشگاه در آمریکا و یکی در ایران، نمایشگاه آمریکا آن بود که کارتر و ریگان و بوش پدر و کلینتون و بوش پسر و اوباما و ترامپ آمدند و ثابت شد هیچ غلطی نکردند و مقابل چشم امام این نمایش فرمایش امام جلوه‌گر شد.

وی با تأکید بر این مطلب که هر کدام از شیطنت‌هایی که داشتند همگی شکست خورد، گفت: نمایشگاه دوم هم در ایران بود ما مقابل آمریکا و غرب ایستادیم و هیچ غلطی نکردند، مقاومت ما امروز بیشتر از روز اول است و اقتدار و قدرتمان نیز بیشتر است و این‌ها هیچ کاری نتوانستند بکنند.

شما طمع دارید به اینکه این‌ها با چنگ و دندان با شما مهربانی کنند؟ ۲۵ سال آمریکا بر این مملکت مسلط بود نتیجه آن ۲۵ سال چه بود که ۴۰ هزار مستشار بر مردم مسلط شدند و جز دزدی چه داشتند؟

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: ۴۰ سال است مقابله و مقاومت می‌کنیم و در عین حال بازهم بترسیم و عقب‌نشینی کنیم؟ برادران مسئول و جریان‌های سیاسی قرآن بخوانید و قرآن را باور کنید. مگر برجام مقدس است؟ ۸ سال پای آن ایستادید و دلار ۳ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان رسید و این نتیجه برجام بود، برگشت به برجام مستلزم لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی در عمل است.

خوش‌خلقی و خوش‌رفتاری جزء لاینفک تقوا در محیط خانواده است

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش گفت: در ارتباطات خانوادگی مسئله تقوا بسیار پراهمیت است، عامل اجرائی تقوا در کانون زندگی خانوادگی و در رابطه همسران با یکدیگر مسئله خوش‌رفتاری و خوش‌خلقی است.

وی ادامه داد: در سیره زندگی خانوادگی حضرت امیرالمومنین(ع) و صدیقه اطهر(س) این مسئله جایگاه والایی داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه کلام ما در خطبه اول درباره عمل به تقوا در ارتباطات خانوادگی و رابطه بین همسران بود، عنوان کرد: به مناسبتی که با میلاد حضرت علی(ع) مقارن است چند نمونه از سیره زندگی ایشان را عرض می‌کنم.

نماینده‌ ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: فرهنگ زندگی خانوادگی امام علی(ع) به صورتی بود که ورودشان را به خانه با سلام اعلام می‌کردند و زمانی که صدای مولا بلند می‌شد حضرت زهرا(س) بلافاصله با صورتی خندان به استقبال ایشان می‌رفتند.

وی با بیان اینکه در بین ما شیعیان نیز فرهنگ زندگی امام علی(ع) حاکم بود، بیان کرد: متأسفانه با تأثیر فرهنگ غرب زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند، در لایه اول زندگی که صمیمیت بین زن و شوهر حاکم است اگر همدیگر را با اسم کوچک صدا بزنند مانعی ندارد، اما در لایه دوم که لایه ظاهری زندگی است باید حرمت زن و شوهر حفظ شود.

کد خبر 587332

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 26
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • رضا IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    6 28
    با اسم بزرگ بهتره حاج اقا راست میگوید
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    5 43
    درود وسلام برآیت الله علم الهدی واقعاایشان عمود وعلم دین پیامبر وعلی علیهماالسلام هستند خداحفظشان کند ریختن بتن درقلب راکتورهسته ای اراک یک خطای راهبردی وفاحش محض بود
  • رضا IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    14 13
    چرا بحث را عوض میکنید فعلا توپ تو زمین آمریکا هست بگویید چرا میعانات گازی به پتروشیمی به یک هشتم فروخته می شود و محصول آن به همان قیمت که به خارج میفروشید به ما میفروشید در حالی که ما یک بیستم کشورهای دیگر دستمزد میگیریم یعنی ۱۶۰ برابر برده تر هستیم الان باید پتروشیمی را بفروشیم و صنایع پایین دستی را افزایش دهیم الان موقع فروش میعانات نیست
  • نیازمند IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    37 5
    این اقا درصدی ازمشکلات مردم را تجربه نکرده نمدونه مابدبخت بیچارهاچی میکشیم نمدونه نداری وبی پولی یعنی چی .؟
  • GB ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    50 3
    واقعا فکر شما مشغول اینه که یک زن و مرد تو خونه به چه اسمی همو صدا میکنن؟
  • Hossein IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    59 3
    مثلا همسر ایشون تو منزل چطوری صداشون میکنن؟! میگن: جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا علم الهدی ناهار حاضره!!!
  • یاس IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    46 2
    فعلا ک همه چی روزانه گرون میشه حداقل آمریکا اینجوری تورم نداره
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    40 0
    میبینی تو رو خدا؟
  • محمد کریم زارع IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    52 2
    من دوست دارم زنم رو با این کوچک صدا بزنم اینها مسائل خصوصی مردم است