جان گدرت که سال‌ها مربی تیم ملی ژیمناستیک زنان آمریکا بود و نام او در چند پرونده جنایی از جمله آزار جنسی ورزشکاران زن و دست داشتن در قاچاق انسان مطرح شده بود، در ۶۴ سالگی به زندگی خود پایان داد.

جان گدرت مربي تيم ملي ژيمناستيك زنان آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، از جمله اتهام‌های پرونده گدرت که روز پنجشنبه به شکل رسمی اعلام شد می‌توان به ۲۰ مورد همکاری در قاچاق انسان، یک مورد آزار جنسی درجه یک، یک مورد آزار جنسی درجه دو و دروغ گفتن به پلیس اشاره کرد. دانا نسل، دادستان میشیگان با انتشار یک بیانیه رسمی با تایید پیدا شدن جنازه بی‌جان گدرت در عصر پنجشنبه گفت: «این یک پایان غمبار در یک داستان غمبار برای تمام کسانی است که در پرونده دست داشته‌اند.»

جان جرالد گدرت یکی از مربیان تیم ملی ژیمناستیک زنان آمریکا بود که در المپیک ۲۰۱۲ لندن توانست با قدرت مدال طلا را از آن خود کند. پس از افشاگری چند نفر از اعضای تیم ملی زنان ژیمناستیک ایالات متحده درباره ماجرای آزار جنسی، نام گدرت هم کنار لری نصار، پزشک سرشناس تیم به این پرونده باز شد و یکی از موارد آزار جنسی مربوط به او به سال ۲۰۱۲ بازمی‌گشت. هنوز معلوم نیست گدرت چگونه به زندگی خود پایان داده و خودکشی کرده است. او از ۲۰۱۸ از فعالیت‌های ورزشی محروم شده بود.

دادستان میشیگان اعلام کرد گدرت از شهرت خود به عنوان مربی تیم قهرمان المپیک برای فریب دادن خانواده‌ها و ورزشکاران نوجوان سوء استفاده می‌کرد و آنها را آزار جنسی می‌داد. دکتر نصار که حدود ۲۰ سال با گدرت همکاری می‌کرد، پیش‌تر محاکمه و به جرم آزار جنسی دختران و دست داشتن در پورنوگرافی کودکان به سه مورد حبس از ۴۰ تا ۱۲۵ سال، ۴۰ تا ۱۷۵ سال و ۶۰ سال محکوم شده است.

کد خبر 587329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha