کوتاه‌تر شدن مدت زمانی که شهروندان متقاضی پروانه‌های ساختمانی در انتظار صدور پروانه می‌نشینند، از جمله مسائلی است همواره مورد مطالبه ذی‌نفعان بوده و از سوی نمایندگان مردم در شورای شهر هم پیگیری شده است.

پروانه ساختمانی

به گزارش همشهری آنلاین، پیمان پورنصر، شهردار منطقه ۱۶ تهران در این باره اظهار داشت: رضایت‌مندی مردم و راحتی آنان در اخذ پروانه ساختمانی با رعایت ضوابط و مقررات قانونی، یکی از اهداف اصلی معاونت شهرسازی و معماری منطقه است و در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۹، منطقه ۱۶ توانست با کاهش زمان صدور پروانه بین مناطق ۲۲ گانه، رتبه اول را کسب کند.

وی با اعلام این خبر گفت: کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و گواهی ساختمان می‌تواند بخشی از مشکلات شهروندان در این حوزه را کاهش دهد و از این طریق در بخشی از زمان شهروندان و مالکان برای صدور پروانه ساخت صرفه‌جویی می‌شود.

شهردار منطقه ۱۶ تهران تاکید کرد: به‌طور قطع اصلاح این ساز و کار موجب رضایت مردم می‌شود و اجرای تکالیف به موقع و مستمر شهرداری باعث می‌شود که شعار تهران شهری برای همه، بهتر محقق شود.

شبابانی، معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۶ تهران نیز در این باره گفت: میانگین زمان صدور پروانه ساختمانی در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸، ۷۳ روز بوده است.

وی افزود: به منظور کاهش زمان رسیدگی و خدمات‌رسانی بهینه، کلاس‌های آموزشی ویژه کاربران معاونت برگزار شده و ارتقای دانش کارکنان حوزه شهرسازی منطقه و تلاش بی‌وقفه آنها در راستای کاهش سردرگمی شهروندان و پاسخگویی کامل به آنها سبب شده است با استفاده از مدیریت مشورتی و تعاملی در حوزه شهرسازی و توجه ویژه به تکریم ارباب رجوع این اقدامات انجام شود. به همین دلیل با توجه به اهمیت رسیدگی به‌موقع و با دقت همکاران این حوزه، میانگین زمان صدور پروانه از ۷۳ روز به ۵۴ روز کاهش پیدا کند.

اقدامات موثرتری در بهبود سایر فرآیندهای خدمات‌رسانی به شهروندان اتفاق افتاده است که موجب ایجاد رضایتمندی چشم‌گیر در بین شهروندان شده است.

کد خبر 587310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha