جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

مصیبت‌های کرونا ابعادی بسیار گسترده‌تر از بیماری کووید۱۹ داشته و همانند خود بیماری در حال شیوع جهانی است.

موش

به گزارش همشهری‌آنلاین، همه‌گیری ویروس کرونا مشکلات جدیدی را برای شهرهای بزرگ ایجاد کرده‌ که عمده آن به معضلاتی ناشی از قرنطینه مربوط است؛ یکی از این معضلات، جولان موش‌های گرسنه در شهرهای بزرگ است.

در ابتدای شیوع ویروس و با رشد سختگیرانه قوانین قرنطینه، متخصصان هشدار دادند موش‌هایی که بر اثر کمبود مواد غذایی گرسنه مانده‌اند، برای زنده ماندن به هم‌نوع‌خواری روی می‌آورند و این کار منجر به تولد نژادی هوشمندتر و پرخاشگرتر در آینده خواهد شد.

بعد از گذشت ۹ ماه از این گزارش، نیویورک پست از پیدا شدن موش‌هایی عظیم‌الجثه و خطرناک در حوالی پارک مرکزی نیویورک نوشت. اکنون نیز سی‌ان‌ان از هجوم موش‌های گرسنه به محله‌های مسکونی لندن خبر داده است.

قرنطینه اخیر در پایتخت انگلستان طولانی شده و مراکز اداری و کاری مدت‌هاست با تعطیلی مواجه بوده‌اند؛ همین اتفاق باعث هجوم موش‌های گرسنه به مناطق مسکونی لندن شده و گزارش‌های مردمی در این رابطه افزایش چشمگیری داشته است.

سطل‌های زباله به محل تجمع موش‌ها تبدیل شده‌ زیرا با افزایش زباله‌های مربوط به مواد غذایی در اطراف خانه‌ها، موش‌هایی که در اطراف مراکز اداری و رستوران‌ها اقامت داشتند اکنون با طولانی شدن قرنطینه به مناطق جدید هجوم آورده‌اند.

شهروندان لندنی در دوران قرنطینه تمام وعده‌های غذایی خود را در منزل صرف می‌کنند و افزایش زباله‌ها باعث جلب موش‌ها به خانه‌های حومه شهر شده؛ در همین حال، جایگاه‌ غذای پرندگان که در طول زمستان دوباره پر می‌شود جوندگان را ترغیب می‌کند تا راهی به حیاط خانه‌ها پیدا کنند.

اخیرا یک خانم مسن که در حال غذا دادن به سینه‌سرخ‌های محبوبش بوده با یک مرکز امدادی تماس گرفته و از حضور ۱۵ موش صحرایی که در حال کندن زمین بودند خبر داده است. گزارش دیگری از حومه لندن خبر از حمله یک گروه از موش‌ها به لانه خرگوشی خانگی در حیاط داده که البته صاحب این خرگوش خوش‌شانس به داد او رسیده بوده و زنده مانده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند که در صورت آماده نبودن مشاغل و املاک، بازگشایی لندن با غافلگیری همراه خواهد بود؛ بر اساس اعلام انجمن کنترل آفات انگلستان که در زمینه حیوانات موذی نیز فعال است تماس‌های مربوط به مزاحمت جوندگان در بهار ۲۰۲۰ در زمان اولین قرنطینه، ۵۱ درصد و در ماه نوامبر ۷۸ درصد رشد داشته است.

موش‌های گرسنه این روزها در اماکن جدیدی دیده می‌شوند و در تلاش برای زنده ماندن هستند؛ این موش‌ها که اکنون به طور متوسط ۴۰ سانتی‌متر طول دارند، می‌توانند فلزات نرم و آجر را بجوند و راه خود را باز کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، به نظر نمی‌رسد لندن برنامه‌ای مدون برای مقابله با معضل موش‌ها داشته باشد؛ کارشناسان هشدار دادند این شهر که دیگر «سرزمین موش صحرایی» لقب گرفته، پیش از آنکه مانند پاریس شاهد «سوپر موش‌ها» در پارک‌های عمومی باشد، باید تعداد جوندگان خود را کنترل کند.

هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند چه تعداد موش در لندن وجود دارد. برخی مطالعات ادعا می‌کند تعداد آنها ۲۰ میلیون است یعنی بسیار بیشتر از ۹ میلیون‌ نفر ساکنان انسانی این شهر.

کد خبر 587297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha