ستاره ایرانی این روزهای پورتو با ۹ گل زده در سال ۲۰۲۱ یک پله بالاتر از فوق‌ستاره پرتغالی در لیست برترین گلزنان سایت ترانسفرمارکت قرار گرفته است.

طارمی

به گزارش همشهری‌آنلاین، طارمی که درخشش فوق العاده‌ای در تیم پورتو داشته و به یکی از بازیکنان اصلی و موثر تیم سرجیو کونسیسائو تبدیل شده است، در این فصل موفق شده است ۹ بار دروازه رقیبان پورتو را در رقابت‌های لیگ برتر پرتغال باز کند در حالیکه او در ابتدای فصل یک بازیکن نیمکت‌نشین بود و به مرور زمان در ترکیب اصلی پورتو به کار گرفته شد. در این بین سایت ترانسفرمارکت اقدام به انتشار برترین گلزنان در میان ۱۵ لیگ معتبر اروپایی کرده که نکته جالب در این لیست، حضور مهدی طارمی در رده دهم برترین گلزنان سال جاری میلادی است. در این لیست منتشر شده، مهدی طارمی که در ۱۳ بازی برای پورتو به میدان رفته است، با میانگین هر ۱۲۵ دقیقه یک گل، بالاتر از کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی یوونتوس ایستاده است که هر ۱۳۲ دقیقه یک گل برای بیانکونری به ثمر رسانده است.

در لیست برترین گلزنان سال ۲۰۲۱، گیورگوس گیاکوماکیس بازیکن یونانی و ۲۶ ساله باشگاه فوتبال ونلو با ۱۳ گل در صدر ایستاده است و آرون بوپندزا مهاجم گابنی هاتای اسپور با ۱۱ گل دوم است. لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی و ارلینگ هالند نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

اما در رده‌بندی برترین بازیکنان در سال ۲۰۲۱ از حیث مجموع گل و پاس گل، مهدی طارمی جایگاهی استثنایی دارد. طارمی که در زمینه گلسازی (مجموع پاس گل و گرفتن خطای پنالتی) موفق شده است به عدد ۵ برسد، با احتساب ۹ گل زده برای پورتو، به آمار تأثیرگذاری مستقیم بر روی ۱۴ گل رسیده است که در این زمینه با لیونل مسی و ارلینگ هالند برابری می‌کند اما تنها به دلیل دقایق بیشتر حضور در میدان، در جایگاه پنجم اروپا ایستاده است. آنتوان گریزمان مهاجم فرانسوی بارسلونا با تأثیرگذاری بر روی ۱۵ گل در صدر ایستاده است، گیورگوس گیاکوماکیس در رده دوم است، لیونل مسی و ارلینگ هالند نیز با آمار مساوی با طارمی سوم و چهارم هستند و مهاجم ایرانی پورتو در جایگاه پنجم ایستاده است.

کد خبر 587101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha