چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۴ هزار پیشنهاد درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ وجود دارد گفت: با روند کنونی نمی‌توانیم لایحه بودجه را در ۲ ماه جمع بندی کنیم.

قالیباف

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۶ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: نمایندگان پیشنهادات خود درباره لایحه بودجه را در موعد مقرر ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم برای کل کشور نظر دهیم، تصریح کرد: فکر نکنم دبیران هیات رئیسه بتوانند از پیشنهادات نمایندگان جلوگیری کنند. از آنجایی که طبق روال عمل کردم، انتظار دارم فرصتی برای طرح پیشنهادم فراهم شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر مفتح گفت: پیشنهاداتی مانند بازگشت به لایحه، اصلاح کل، اصلاح جزء، الحاق کل، الحاق پیوست و... مطرح شده است، در واقع حدود ۴ هزار پیشنهاد درباره لایحه طرح شده که اگر بخواهیم به همه آنها رسیدگی کنیم، زمان بسیار زیادی باید صرف شود.

وی افزود: در حال حاضر در تبصره ۸ بخش درآمدی بودجه هستیم و مسلماً زمان زیادی باید صرف رسیدگی به تبصره های باقیمانده در بخش درآمدی شود. از سوی دیگر بررسی بخش هزینه ای بودجه از درآمدی آن زمان‌بر است.

رئیس مجلس با اشاره به زمانی که صرف بررسی مصوبات مجلس درباره بودجه سال آینده در شورای نگهبان می‌شود و اصلاح ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون تلفیق و صحن علنی، ادامه داد: با روند کنونی نمی‌توانیم لایحه بودجه را در ۲ ماه نیز جمع بندی کنیم.

قالیباف با بیان اینکه پیشنهادات مطرح شده برخی نمایندگان ۳۰ یا ۴۰ رأی می آورد، گفت: من برای عبور از پیشنهادات نمایندگان اجازه گرفتم. اگر بخواهیم آیین نامه را رعایت کنیم، بررسی و تصویب تبصره ۸ تا روز یکشنبه ادامه داشت که این امر امکانپذیر نیست.

کد خبر 587080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha