«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه سه‌شنبه خواستار محدود شدن گفت‌وگوها با ایران به مسئله برجام شد.

جوزپ بورل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سئوال مجری برنامه که درباره گفت‌وگو با ایران بر سر مسائل منطقه‌ای و موشکی پرسیده بود گفت: «شاید مسائل دیگری هست که باید مد نظر قرار بگیرند اما همه چیز را نباید به صورت با هم مطرح کرد، چون در این صورت، روند [گفت‌وگوها] مسدود می‌شود.»

وی در ادامه گفت: «برای ما اروپایی‌ها، توافق هسته‌ای در حکم پیروزی دیپلماسی است و به آن افتخار می‌کنیم و ما بعد از اینکه دولت ترامپ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد تلاش کرده‌ایم آن را حفظ کنیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اعتراف کرد کشورهای اروپایی بعد از خروج «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از برجام نتوانسته‌اند به تعهداتشان در محقق کردن مزایای اقتصادی برای ایران عمل کنند.  

وی گفت: «ایران تا آن زمان [زمانی که ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد] به تعهداتش در برجام پایبند بود و این پایبندی را برای مدت طولانی ادامه داد. آنها الان دیگر این کار را انجام نمی‌دهند، اما در این سو، ما تعهدات اقتصادی‌مان را اجرا نکردیم. این مسئله ساده‌ای نیست. ایران درباره محقق نشدن رفع تحریم‌ها گلایه داشت. ما سعی کردیم از طریق اینستکس تجارت مشروع را برقرار کنیم اما نتیجه چندان بزرگی حاصل نشد.»

کد خبر 586965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    پس اگر قبول دارید ایران به برجام متعهد بوده چرا دولتهای اروپایی و آمریکا در این باره دروغ می گویند که به برجام عمل نکردند