رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: ارادت وزیر و مجموعه وزارت بهداشت به کارکنان خدوم آرامستان‌ها و متصدیان تغسیل و تطهیر مانند همه همکاران در خط مقدم درمان و مدافعان سلامت بر کسی پوشیده نیست.

جهانپور

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته سعید نمکی، وزیر بهداشت سخنانی از روی عصبانیت مطرح کرد که روی صحبتش با کسانی بود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و به جایگاه وی به عنوان وزیر بهداشت وقعی نمی‌نهند اما تیر و ترکش این سخنان به کارکنان آرامستان‌ها خورد.

وزیر بهداشت دیروز در نوزدهمین آیین پویش ره سلامت و بهره‌برداری از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: «خدا شاهد است که داغ این شهدای سلامت دارد مرا نابود می‌کند. ناب‌ترین بچه‌های نظام سلامت را از دست دادم. داغی برای هیچ فرماندهی بالاتر از این نیست که افسران ارشد و سربازانش را از دست بدهد آن هم به دلیل ندانم‌کاری و سهل‌انگاری دیگران. من وزیر خبر ندارم چه کسی می‌آید و بیرون می‌رود. فقط شدم ته رودخانه، زخمی و جنازه جمع کن. به جای وزیر بهداشت به من بگویید مدیرکل مرده‌شورخانه.»

پس از انتشار صحبت‌های نمکی، اتحادیه آرامستان‌های کشور به دلیل استفاده وی از عبارات غیرمنصفانه در خصوص پرسنل آرامستان‌ها بیانیه‌ای صادر کرد و شورای شهر تهران نیز از وزیر خواست که از کارکنان آرامستان‌ها دلجویی کند. به دنبال حاشیه‌های پیش‌آمده در خصوص صحبت‌های روز گذشته وزیر بهداشت، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز اظهار کرد: روی سخن و محتوای صحبت‌های وزیر بهداشت مشخص‌تر از آن بود که برخی تعمداً با تحریف و حذف مقدمه و موخره به دنبال انحراف مخاطب و افکار عمومی از اصل کلام باشند.

به گزارش ایرنا، جهانپور گفت: هیچ خطاب یا کنایه و ایما و اشاره‌ای که حتی شائبه رنجش خاطر زحمت‌کش‌ترین اقشار این جامعه که متصدیان تغسیل و تطهیر در آرامستان‌ها هستند، در سخنان ایشان وجود نداشت.

او اظهار کرد: در آغازین روزهای همه‌گیری کرونا، وزیر بهداشت توجه ویژه به کارکنان عزیز آرامستان‌ها و سلامت آنها را شاید بیش و پیش از هر مسئول دیگری مورد تاکید قرار داده و حداقل بنده به خوبی یاد دارم در سخت‌ترین روزها به رغم تنگناهای کمبود کیت تشخیصی و تعداد تست روزانه، موضوع الزام تشخیص و تفکیک فوت شدگان کرونایی و اقلام حفاظتی مورد نیاز کارکنان خدوم آرامستان‌ها که شجاعانه همراه با گروه‌های جهادی، موضوع حفظ حرمت اموات مسلمین و تغسیل و تطهیر اجساد متوفیان را بر عهده گرفته بودند و تاکید ویژه بر تدوین و اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی این عزیزان هر روز بلکه هر ساعت، دغدغه ایشان بود.

وی تصریح کرد: لذا برخی دایه‌های دلسوزتر از مادر به ویژه آنها که خطاب برخی گلایه‌ها یا بخشی از شکوائیه ایشان بودند، موضوع را از اصل آن منحرف نکنند. حتی روزهای اول که به دلیل کمبود آزمایشگاه‌های تخصصی پاسخ تست‌ها با تأخیر می‌آمد، وزیر بهداشت اعلام کرد هرگونه موارد مشکوکی که برای دفن به آرامستان می‌رود را مثبت تلقی کنید که متولیان و متصدیان آرامستان‌ها و پرسنل خدوم تغسیل و تطهیر آسیب نبینند.

جهانپور گفت: این عزیزان و ارج‌گذاری و پاس‌داشت خدمات بی‌بدیل آنها بر همه ما فرض مسلم است و دست یکایک این بزرگواران و خادمان مردم را می بوسیم و در مقابل عظمت تلاش و ایثارشان اظهار تواضع و فروتنی داریم و البته همچنان هم امیدواریم معدودی که مقاصد و اغراض دیگری دارند، به ادامه حاشیه‌سازی ها که موجب رنجش خاطر این عزیزان می‌شود، خاتمه دهند.

کد خبر 586952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha