مسئولان جمعیت هلال احمر در حالی از واردات ۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونا تا پایان سال خبر می‌دهند که مسئولان سازمان غذا و دارو می‌گویند این سازمان هیچ مجوزی برای واردات واکسن کرونا دریافت نکرده است.

واکسن کرونای ایرانی تائید شود، اولین نفر تزریق می کنم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، چند روز قبل رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص واردات واکسن کرونا اظهار داشت: «در حال حاضر هلال احمر پیگیر واردات واکسن کرونا از کشور چین است. پس از واردات واکسن روسی نیز پیگیری‌های جدی برای واردات این واکسن آغاز شده است. فعلاً در حال انجام هماهنگی‌های لازم برای واردات این واکسن هستیم و تا پیش از پایان سال جاری واکسن وارد کشور خواهد شد. هلال احمر به تدریج با هماهنگی وزارت بهداشت، اقدامات و تبادلات بین‌المللی لازم برای واردات واکسن کووید ۱۹ از این کشور انجام خواهد داد.»

کریم همتی گفت: «هلال احمر در واردات واکسن روسی نقشی نداشته اما برای دیگر واکسن از کشورها و منابع دیگر در حال فعالیت هستیم. به علاوه هلال احمر در بحث توزیع و واکسیناسیون سراسری در کشور، با حوزه‌های بهداشتی همکاری خواهد داشت. در خصوص واردات واکسن کووکس نیز هلال احمر نقشی ندارد و نقش اصلی ما در واردات واکسن چینی است.»

اظهارات همتی درحال مطرح شده که کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران در این باره گفته است: «واردات واکسن به کشور منوط به اخذ مجوز از کمیسیون تشخیص صلاحیت دارو و مواد بیولوژیک سازمان غذا و داروست. مجوز مصرف اضطراری مشروط واکسن کرونای چینی صادر شده است. در مرحله اول ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم اهدایی توسط چین به ایران به کشور وارد می‌شود، مجوز واردات واکسن از کشور چین برای هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی صادر شده است».

حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نیز با بیان اینکه طی روزهای گذشته واکسن‌های آسترازنکا و بهارات هند روز گذشته مجوز مصرف اضطراری از کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: واکسن چینی هنوز توسط سازمان غذا و دارو تایید نشده است.

محمدی گفت: «متاسفانه برخی از مسئولان بدون اطلاع از جزئیات واردات واکسن اقدام به اظهار نظر می‌کنند. غافل از اینکه هر واکسنی برای واردات باید از سازمان غذا و دارو مجوز بگیرد و همچنین نهاد واردکننده باید مجوز واردات واکسن را از سازمان غذا و دارو دریافت کند. هلال احمر تا الان مجوز واردات واکسن را از سازمان غذا و دارو دریافت نکرده است».

کد خبر 586950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha