معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با توجه به بسته شدن چند مرز رسمی کشور به روی مسافران عراقی، حجم ورودی از مرز باشماق مریوان افزایش نگران‌کننده‌ای داشته است که با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته به استان، این مرز از فردا ششم اسفند بسته می‌شود.

باشماق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد ابراهیم زارعی اظهار کرد: تنها مسافرانی حق ورود دارند که ایرانی باشند و هم اکنون در عراق به سر می برند و این عده هم در مرز به مدت ۲ هفته قرنطینه خواهند شد.

وی با بیان اینکه عراقی‌هایی که در خاک ایران هستند می‌توانند به کشور خود برگردند، افزود: برای رانندگان ترانزیت عراقی هم برگه موقت تردد صادر نمی‌شود و آنها اجازه ورود به داخل شهرهای استان را نخواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در شهرهای بانه و مریوان که درصد استفاده از ماسک بسیار کم است، نظارت بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی شدت یافته و از ورود افراد فاقد ماسک به مجتمع‌ها و مراکز تجاری جلوگیری و مصوبه‌ای از ستاد کرونا برای محدودیت و منع ورود مسافر به شهرهای گردشگرپذیر استان از جمله بانه و مریوان گرفته خواهد شد.

زارعی از برخورد بدون تعارف با اداراتی که نسبت به رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند خبر داد و افزود: این مساله در هر اداره‌ای مشاهده شود، نه به‌عنوان تخلف اداری که به‌صورت جرم تلقی می‌شود و پیگیرد و برخورد قضایی را به‌دنبال خواهد داشت، چون پای سلامت و جان مردم در میان است.

پایانه مرزی باشماق در سال ۱۳۸۵ به عنوان مرز رسمی شناخته شده و در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید.

کد خبر 586895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha