نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از یک سال و در شرایطی که انتظار به‌حق کارکنان بهشت زهرا به ویژه بخش تطهیر از وزیر بهداشت اعلام خبر خوش در اولویت قراردادن شاغلین بخش تطهیر سازمان بهشت زهرا برای دریافت واکسن ضدکرونا بود، سخنان وزیر بهداشت همچون آب سردی بر پیکر این نیروهای زحمت‌کش باعث رنجش خاطر ایشان شد.

ابراهيم اميني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که ریاست صحن علنی شورا در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه این شورا بر عهده داشت، در ابتدای نطق پیش از دستور خود پس از تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز و پدر با اشاره به سخنان روز گذشته وزیر بهداشت، گفت: پیش از ورود به سایر موضوعات جا دارد به‌ نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مجموعه مدیریت شهری و پرسنل خدوم بهشت زهرا (س)، مراتب گلایه و ابزاز ناخرسندی خود را از سخنان نسنجیده وزیر بهداشت که موجب گلایه همکارانمان در سازمان بهشت زهرا به ‌ویژه نیروهای معزز و گرانقدر بخش تطهیر این سازمان شد، ابراز کنم.

وی ادامه داد: عزیزان ما در بخش تطهیر بهشت زهرا و آرامستان‌های سراسر کشور در یک سال اخیر بدون هیچ چشم‌داشتی و در نهایت گمنامی با کمترین امکانات ممکن و علی‌رغم تمامی مخاطرات ممکن اجازه ندادند حتی لحظه‌ای امور مرتبط با کفن و دفن اموات با رعایت مسایل شرعی و دینی بر زمین بماند و این در حالی است که در سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی با کندن گورهای دسته‌جمعی و بدون رعایت آداب دینی فوت‌شدگان ناشی از کرونا را مدفون می‌سازند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: حال پس از یک سال و در شرایطی که انتظار به‌حق این عزیزان از وزیر بهداشت اعلام خبر خوش در اولویت قرار دادن شاغلین بخش تطهیر سازمان بهشت زهرا برای دریافت واکسن ضدکرونا بود، این سخنان همچون آب سردی بر پیکر این نیروهای زحمت‌کش باعث رنجش خاطر ایشان شد. امیدوارم وزیر بهداشت ضمن عذرخواهی از سخنان خود که نه در شان همکاران بهشت زهرا و نه در شان کادر درمان بود، اقدامات لازم جهت دلجویی از این عزیزان را با اعلام جدول زمانی واکسیناسیون اولویت‌دار این بزرگواران که روزانه و در برخی روزها به‌صورت سه شیفت و از نزدیک با متوفیان کرونایی و مشکوک به کرونا سر و کار دارند، انجام دهد.

امینی همچنین با انتقاد از سخنان اخیر رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان ساخت: بی‌حرمتی و بی‌احترامی به منتخبین شهروندان در حقیقت بی‌حرمتی به رای میلیونی شهروندان تهرانی به اعضای شورای شهر تهران است. امیدوار هستیم با حرف‌های نسنجیده و سخنانی که در شان و جایگاه افرادی که به طرق مختلف جایگاهی را به دست آورده‌اند، اسباب نارضایتی شهروندان و منتخبان ایشان را فراهم نسازیم.

کد خبر 586814
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha