دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

جلسه مجلس شورای اسلامی که از صبح امروز، دوشنبه، (۴ اسفندماه) با دستور بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود، با مطرح شدن جزئیات تفاهم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تنش کشیده شد.

طرح ميز خبر

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهم‌ترین موضوع سیاسی امروز ایران، جزئیات تفاهم سازمان انرژی اتمی در پایان سفر دبیر کل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و بازتاب‌های آن در مجلس است.

۱۷:۲۴ - کرونا: یک سال پس از رسیدن پای ویروس کرونا به خاک ایالات متحده، تعداد کشته‌های آمریکا از کووید-۱۹ در کمتر از ۲۴ ساعت آینده از مرز ۵۰۰ هزار نفر می‌گذرد. بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، نیم میلیون کشته کرونا برابر است با جمعیت کانزاس و اندکی کمتر از تعداد شهروندان آتلانتا. مجموع آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های مزمن تنفسی، سکته، آلزایمر، آنفلوانزا و سینه‌پهلو در سال ۲۰۱۹ به ۵۰۰ هزار نفر نرسیده بود.

۱۶:۱۱ - جهان: لوکا آتاناتسیو، سفیر ایتالیا در جمهوری دموکراتیک کنگو و دو نفر دیگر در حمله مهاجمان به کاروان سازمان ملل متحد نزدیک شهر گوما در شرق این کشور آفریقایی کشته شدند. این حمله ساعت ۱۰:۱۵ صبح امروز به وقت محلی با هدف احتمالی ربودن افراد کاروان سازمان ملل رخ داد.

۱۳:۳۹ -‌ جهان: انیس نقاش مبارز عرب لبنانی در سن ۷۰ سالگی در دمشق درگذشت. علت فوت وی کرونا اعلام شده است. انیس نقاش به اتهام اقدام به ترور شاپور بختیار (آخرین نخست وزیر رژیم پهلوی)، در سال ۱۳۵۹ در دادگاهی در پاریس به حبس ابد محکوم شد، اما کمتر از یک دهه بعد در پی صدور حکم عفو از طرف فرانسوا میتران، رئیس جمهوری وقت فرانسه از زندان آزاد شد و به ایران بازگشت. جسد او فردا به بیروت منتقل می‌شود.

۱۲:۵۶ - جهان: ادامه بحران آب و برق در سرمای کشنده ایالت تگزاس - یک خانواده در آستین؛ نیویورک تایمز، یکشنبه، ۲۱ فوریه ۲۰۲۱/ سوم اسفند ۱۳۹۹.

۱۲:۲۰ - اقتصاد:‌ در جلسه رئیس کل بانک مرکزی و سفیر کره جنوبی در ایران، توافق‌های لازم برای انتقال منابع به مقاصد مورد نظر انجام و تصمیم‌های بانک مرکزی درباره حجم منابع مورد انتقال و بانک‌های مقصد به طرف کره‌ای اعلام شد.

۱۲:۰۵ - با تصویب مجلس استنکاف دولت از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به قوه قضائیه ارسال می‌شود. نمایندگان در جلسه علنی امروز، ۴ اسفند ۹۹، مجلس طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی پارلمان با ۲۲۱ رای موافق، ۶ مخالف و ۷ ممتنع با استنکاف دولت از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران به قوه قضائیه موافقت کردند.

۱۱:۵۰ - توییت مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، نخستین خبری بود که از بروز تنش در صحن پارلمان خبر داد. راستینه، یکی دیگر از نمایندگان مجلس، هم اعلام کرد نمایندگان نسبت به تفاهمنامه جدید دولت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معترض‌اند. به گفته وی، بررسی اینکه آیا قانون در توافق با آژانس رعایت شده یا نه باید در مسیر قانونی و بعد از شنیدن گزارش دولت و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی انجام پذیرد.

کد خبر 586599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha