مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد یک سوم بزرگسالان در انگلیس واکسن کرونا زده‌اند.

VACCINE

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین هنکاک در مصاحبه‌ای با کانال یک بی‌بی‌سی گفت: «تا امروز صبح، از هر سه نفر بزرگسال در کل کشور یک نفر واکسن کرونا زده است- این خبری فوق‌العاده است. ما اطمینان داریم که واکسن هم بر ضد سویه قدیمی که از قبل وجود داشته است و هم سویه جهش‌یافته کنت که اکنون منبع اصلی عفونت در این کشور است، موثر است.

ما هنوز اطمینان نداریم که واکسن بر ضد سویه آفریقای جنوبی و سویه‌ای که برای نخستین بار در برزیل یافت شده است، موثر باشد، اما به نظر ما اقداماتی که تا به حال انجام شده است، چه از لحاظ تشدید ردیابی تماس‌های افراد آلوده و اقدامات در مرزها دارند موارد عفونت با سویه‌های جدید را در کشور کاهش می‌دهند.»

هنکاک گفت آخرین داده‌ها نشان دادند که چندین مورد از عفونت با سویه آفریقای جنوبی در کشور یافت شده‌اند. به  گفته او این رقم تا به حال حدود ۳۰۰ مورد بود است.

هنکاک در این مصاحبه همچنین گفت شواهدی وجود دارد که واکسن‌ها سرایت ویروس را تا دو- سوم کاهش می‌دهند که می‌تواند عاملی در تصمیم‌گیری درباره واکسیناسیون کودکان در برابر کووید-۱۹ باشد.

به گفته کارآزمایی‌های بالینی در حال انجام است تا معلوم شود آیا باید واکسیناسیون را به کودکان هم گسترش داد یا نه.

هنکاک گفت: «دو نکته را باید در نظر داشت. یکی اینکه واکسن به خصوص برای کودکان باید مطلقا بی‌خطر باشد. بنابراین موضوع در حال حاضر در دست تحقیق است. دوم اینکه- از آنجایی که کودکان بسیار بسیار به ندرت علائم بیمار را بروز می‌دهند یا دچار بیماری وخیم می‌شود- ارزش و اهمیت واکسیناسیون در کودکان در واقع برای جلوگیری از انتشار بیماری است.

کد خبر 586472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha