مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

ارزهای دیجیتال واژه ای که امروزه برای بسیاری از افراد تبدیل به یک واژه آشنا شده است. تا چند سال قبل اندک افرادی بودند که با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی داشتند اما امروزه به خاطر عواملی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت ارزهای دیجیتال در بین مردم از شهرت به سزایی برخوردار شده اند.

آشنایی با ارزهای دیجیتال.jpg

هنگامی که به ارزهای دیجیتال اشاره میکنیم منظورمان دارایی هایی ارزشمند هستند که ماهیت فیزیکی ندارند و ملموس نیستند اما تمام ویزگی های پول را دارا هستند و نسبت به پول دارای چندین مزیت دیگر هستند.

اول اینکه قابل ردیابی نمی باشند و شما میتوانید این دارایی خود را بدون نگرانی از هر گونه رد یابی حفظ نمایید.

نکته دوم اینکه دارایی شما قربانی سیاست های اشتباه مالی و پولی بانک های مرکزی نخواهد شد.

مطمئنا در بین ارزهای دیجیتال بیشترین و شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال بیت‌کوین است. اما باید بگوییم که دیگر ارزهای دیجیتالی چون اتریوم، اتریوم کلاسیک، دش، بیت‌کوین کش، یوتا، لیت‌کوین و …. نیز وجود دارند که توانسته‌اند بازارهای گسترده‌ای در این چند سال اخیر برای خود دست و پا کنند و رشد چشمگیری داشته باشند.

مساله مهم دیگر میزان حجم بازار ارزهای دیجیتال می باشد. ارزش بازاری یک ارز دیجیتال صرفا از ضرب‌کردن تعداد در گردش آن ارز (Circulating Supply) بر قیمت ارز بدست می‌آید. امروزه ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افزایش جدی مواجه شده است و حجم قابل توجهی از سرمایه های مردم به ارزهای دیجیتال جذب شده است.

این مساله باعث شده تا انحصار انتقال و سیاست گذاری های پولی از دست دولتها و بانکهای مرکزی خارج شود.نگرانی مذکور نیز همچنین بانکهای مرکزی را با تکاپو واداشته تا ارز دیجیتال خود را تولید کنند. بانکهای مرکزی اکثر کشورهای بزرگ که دارای قدرت اقتصادی بسیار زیادی هستند مانند بانک مرکزی آمریکا،بانک مرکزی چین و بانک مرکزی اتحادیه اروپا در پی انتشار ارزهای دیجیتال خود می باشند.در کنار بانکهای مرکزی شرکتهای سرمایه گزاری نیز در این زمینه شروع به فعالیت کرده اند و اخبار زیادی از تمایل شرکتهای بزرگ سرمایه گذاری دنیا و بزرگان وال استریت در زمینه ورود به حوزه روز ارزها منتشر می شود.

به موارد فوق باید  شرکتهای فعال در زمینه کارتهای اعتباری را اضافه کنیم. شرکتهای مذکور نیز در حال پذیرش ارزهای دیجیتال در پلتفرم های پرداختی خود می باشند و به سمت هموار کردن زیر ساخت های مورد نیاز می باشند. برای مثال در حال حاضر در شش کشور اروپایی شما میتوانید از کارت اعتباری کوین‌ بیس استفاده کنند با استفاده از این کارت کاربران قادر خواهند بود ارزهای دیجیتال خود را هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه‌هایی که کارت ویزا را می‌پذیرند، خرج کنند.از دیگر سو ارزهای دیجیتال بسیاری از معادلان سنتی در دنیای مالی و تحلیلگران را به هم ریخته است.

برای مثال تعدادی از تحلیلگران برجسته دنیا در سال گذشته قیمت انس جهانی طلا را در سال گذشته به شدت افزایش می دانستد و بسیاری از معامله گران بورسهای کالایی در دنیا اقدام به خرید حجم بالای طلا کردند اما در حال حاضر طلا در یک کانال کاهشی حرکت میکند و بسیاری از تحلیل گران معتقدند که رشد شدید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مانع از افزایش قیمت طلا شده و جهش قیمت طلا را به تعویق انداخته است.

در کنار عوامل فوق میتوان به اثر گذاری افراد مشهور در روند قیمتهای ارزهای دیجیتال اشاره کرد.برای مثال طی دو هفته گذشته ایلان ماسک با توییت دو جمله توانست قیمت ارز دوج کوین را ۵۰ درصد افزایش دهد و یا خواننده مشهور آمریکایی لیندزی لوهان که دارای ۸ میلیون فالور است در شبکه اجتماعی توییتر میباشد در توییت اخیر خود با تمجید از شبکه ترون، آن را سریع و ارزان توصیف کرد.

به نظر می‌رسد که در عرصه موسیقی، جنون گسترده‌ای پیرامون بیت کوین به وجود آمده است. درحالی‌که جی زی (Jay Z)، ستاره هیپ هاپ، با جک دورسی، مدیرعامل توییتر، همراه می‌شود تا به توسعه‌دهندگان آفریقایی بیت کوین اهدا کند، لیندزی لوهان در حال کاوش جهان دیفای است. لوهان در حساب توییتری خود به تمجید از بلاک چین ترون TRON و پروتکل دیفای آن، موسوم به جاست (JUST)پرداخت. او گفت که به سرعت و هزینه صفر تراکنش در بلاک چین ترون علاقه‌مند شده است.

برای خرید و فروش فروش ارز دیجیتال نیاز داریم تا به به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنیم.اما قبل از مراجعه جهت خرید ارز دیجیتال توجه شما را به یک نکته مهم معطوف میدارم و آن ریسک ارزهای دیجیتال است. با توجه به ماهیت مدرنی که ارزهای دیجیتال دارند شما باید با مبانی دانش آی تی آشنا باشید و یا فردی یا شرکتی این کار را برای شما انجام دهد که به آن اطمینان کامل داشته باشید.

از جمله موارد فوق میتوان به مواردی مانند ساختن ایمیل معتبر ، ساختن کیف پول دیجیتال جهت نگهداری ارزهای دیجیتال خریداری شده ، روش حفظ امنیت کیف دیجیتال و تنظیمات ورود دو مرحله ای  به حساب شما و سایر موارد امنیتی اشاره نمود.نکته دیگر اینکه در صورت تسلط مراحل فوق باید خرید خود را از یک صرافی معتبر انجام دهید. با یک جستجو و گشت و گذار ساده در اینترنت لیست زیادی از سایتهایی را مشاهده میکنیم که ادعای صرافی دیجیتال را دارند. اما تعداد سایتهایی که شناخته شده و معتبر باشند حدود ده مورد می باشد. 

یکی از موارد مهم در بین صرافی های دیجیتال امکان مراجعه حضوری به آن مجموعه می باشد. با توجه به ساختار فرهنگی مردم ایران زمین این امر موجب شکل گیری احساس اطمینان به مشتریان میشود. یکی از صرافی های دیجیتالی که در این زمینه وجود دارد و می توانید از خدمات آن استفاده نمایید صرافی گرندکس می باشد که امکاناتی مانند امکان مراجعه حضوری،تیم تحلیل قدرتمند ، تالار اختصاصی، وجود باشگاه مشتریان،تنوع زیاد در ارایه انواع ارزهای دیجیتال و سایر امکانات اشاره نمود.

پس از انتخاب یک صرافی مناسب نوبت به انتخاب نوع ارز دیجیتال میرسد که در اینجا نیز شما نیاز به راهنمایی دارید.

اغلب مردم ارز دیجیتال را فقط محدود به بیت کوین و اتریوم میدانند در صورتی که تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال وجود دارند که به اندازه بیت کوین و اتریوم شناخته شده نیستند اما بازدهی به مراتب بیشتر از بیت کوین و اتریوم را دارند.تیم تحلیل صرافی گرندکس میتوانند در انتخاب این گونه ارزها به شما راهنمایی و مشاوره بدهند.

کد خبر 586426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha