اگر عاشق شیرینی‌پزی هستید و هوس بیسکوئیت سالم و مقوی کرده‌اید، این مطلب را بخوانید تا با طرز تهیه بیسکوئیت خانگی سالم با جو دوسر آشنا شوید.

بیسکویت - آشپزی - دسر - تغذیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، تقریبا در تمام خانه‌ها مخصوصا آن‌هایی که عاشق شیرینی‌پزی هستند، یک دستورالعمل از تهیه بیسکوئیت و کیک به صورت روتین وجود دارد. این دستورالعمل می‌تواند بیسکوئیتی سالم با جو دوسر و تکه‌هایی از شکلات باشد که با مواد لازم انگشت‌شمارش خیلی راحت و سریع آماده می‌شود. البته اگر استفاده از شکلات هم برایتان خوشایند نیست و می‌خواهید بیسکوئیت رژیمی‌تری داشته باشید، به جای چیپس یا تکه‌های شکلات می‌توانید از کشمش یا مغزهایی مثل گردو و بادام زمینی استفاده کنید. در ادامه با طرز تهیه بیسکوئیت خانگی سالم با جو دوسر که از کتاب کاله برایتان آورده‌ایم آشنا می‌شوید. همراه ما باشید تا این بیسکوئیت مقوی و با ارزش غذایی بالا را بتوانید وارد رژیم غذایی‌تان کنید.

مواد لازم برای تهیه بیسکوئیت خانگی سالم

آرد همه‌منظوره، یک فنجان
کره بدون نمک، هشت قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت، دو قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر، یک قاشق چای‌خوری
دارچین آسیاب‌شده، یک قاشق چای‌خوری
نمک، نصف قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ بزرگ، یک عدد
عصاره وانیل، یک قاشق چای‌خوری
شکر قهوه‌ای، یک فنجان
شکر دانه‌ریز، یک‌چهارم فنجان
جو دوسر، دو فنجان
چیپس یا تکه‌های شکلات، یک فنجان

طرز تهیه بیسکوئیت خانگی

► مرحله اول

اول از همه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. دو عدد سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

► مرحله دوم

کره را در بازه‌های زمانی ۳۰ ثانیه‌ای داخل مایکروویو قرار دهید تا کاملا ذوب شود. سپس حدود پنج دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود. سپس شکر قهوه‌ای و دانه‌ریز، تخم مرغ و وانیل را به کره اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مواد یک‌دست شوند.

► مرحله سوم

آرد، نشاسته ذرت، بیکینگ پودر، دارچین و نمک را با هم داخل یک کاسه متوسط مخلوط کنید و کنار بگذارید. در این مرحله جوی دوسر و چیپس شکلات را به مخلوط کره اضافه کنید و بعد از آن مخلوط آرد را اضافه کنید. مواد را به کمک یک لیسک کاملا هم بزنید تا رگه‌های خشک آرد باقی نماند.

► مرحله چهارم

به کمک قاشق برای هر عدد بیسکوئیت حدود یک‌ونیم قاشق از خمیر روی کاغذ روغنی بریزید؛ هشت عدد بیسکویت در هر سینی فر آماده کنید. سینی فر را حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه داخل فر قرار دهید تا بیسکوئیت‌ها شروع به قهوه‌ای شدن کنند. سپس صبر کنید تا بیسکوئیت‌ها به مدت یک دقیقه داخل سینی خنک شوند. سپس آن‌ها را به توری منتقل کنید تا کاملاً خنک شوند.

► چند نکته

  • استفاده از چیپس یا تکه‌های شکلات سلیقه‌ای است. اگر رژیم دارید می‌توانید آن را کاملا حذف کنید.
  • استفاده از تکه‌های شکلات به جای چیپس شکلات طعم بیسکوئیت را جذاب‌تر می‌کند؛ چون شکلات داخل بافت بیسکوئیت آب می‌شود و طعم آن را بهتر می‌کند.
  • میزان شیرینی بیسکوئیت را هم بسته به ذائقه‌تان می‌توانید کم یا زیاد کنید؛ بنابراین خمیر بیسکوئیت‌ها را قبل از پخت بچشید.
  • اگر دوست دارید بیسکوئیت طعم و بوی قهوه داشته باشد، از مقداری پودر قهوه استفاده کنید.
  • شما می‌توانید کوکی کدو حلوایی را هم با جو دوسر تهیه کنید.
  • حتما خمیر را به طور یک‌دست و یکنواخت به یک جهت هم بزنید تا آرد کاملا حل شود و رگه‌هایی از آن داخل خمیر به چشم نیاید.
کد خبر 586047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha