وزیر بهداشت ترکیه می‌گوید هدف دولت این کشور فراهم کردن ۱۰۵ میلیون دوز اضافی واکسن کرونا تا پایان آوریل (اوائل اردیبهشت) برای مردم است.

Istanbul

به گزارش همشهری آنلاین فخرالدین کوچا در مصاحبه‌ای با روزنامه «صباح» ترکیه گفت، بدون ذکر جزئیات درباره منبع این ۱۰۵ میلیون دوز اضافی واکسن گفت، این کشور حدود ۸۰۰۰۰۰ دوز واکسن کرونای فایزر/بیونتک را در ماه جاری دریافت خواهد کرد.

به گفته کوچا، شهروندان می‌توانند بین واکسن چینی «کروناواک» و واکسن فایزر/بیونتک» (هنگامی این واکسن دوم در اختیار قرار گرفت) انتخاب کنند.

ترکیه از ماه پیش برنامه واکسیناسیون کشوری کرونا را آغاز کرد و تا به حال دوز اول واکسن را به حدود ۵.۵ میلیون نفر تزریق کرده است. بیش از یک میلیون نفر هم دوز دوم واکسن تولید شده بوسیله شرکت چینی «سینوواک بیوتک» را دریافت کرده‌اند.

کوچا در مصاحبه‌اش گفت که این کشور آماده می‌شود تا در ماه مارس (اسفند و فروردین) ۳۵ میلیون دوز واکسن کرونا به شهروندان تزریق کند.

کوچا گفت: «شهروندانی که نوبت واکسیناسیونشان فرا می‌رسد، گزینه انتخاب میان واکسن چینی کروناواک یا واکسن فایزر/بیونتک را خواهند داشت. همچنین واکسن فایزر/بیونتک به طور خاص به افراد ۶۰ ساله و جوانتر نیز عرضه خواهد شد.»

ترکیه ۵۰ میلیون دوز واکسن کروناواک شرکت چینی سینوواک را سفارش داده است و در حال مذاکره با سایر شرکت‌ها تولیدکننده واکسن کرونا برای خرید محصولات آنها است.

ترکیه تا به حال ۱۳ میلیون دوز واکسن کروناواک دریافت کرده است، اما هنوز واکسن فایزر/بیونتک به دستش نرسیده است.

ترکیه تا به حال بیش از ۲.۶ میلیون مورد کووید-۱۹ و حدود ۲۸۰۰۰ مرگ ناشی از آن را از ماه مارس سال میلادی پیش (اسفند گذشته) گزارش کرده است. ترکیه در ماه دسامبر (دی ماه) برای مقابله با افزایش موارد کرونا منع رفت‌وآمد در روزهای آخر هفته (شنبه و یکشنبه)، منع رفت‌وآمد شبانه و سایر اقدامات محدودکننده را اعلام کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت ترکیه بازگشت تدریجی به «زندگی عادی» را در ماه مارس بر اساس شرایط هر استان کشور آغاز خواهد کرد.

کد خبر 586010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha