پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

قیمت نفت برنت تحت تاثیر سقوط ۴۰ درصد از تولید نفت آمریکا و تبدیل آن به یک شوک عرضه جهانی، در معاملات روز پنج شنبه از مرز ۶۵ دلار در هر بشکه عبور کرد.

نفت

به گزارش همشهری آنلاین ه نقل از ایسنا، بهای نفت برنت برای تحویل در آوریل با ۱.۳ درصد افزایش، به ۶۵ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در مارس با یک درصد افزایش، به ۶۱ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته معامله گران و مدیران صنعت نفت، در پی سرمای شدید بی سابقه و فلج شدن فعالیت چاههای نفتی و قطع گسترده برق، بیش از چهار میلیون بشکه در روز تولید نفت آمریکا سقوط کرده است. اختلال در فعالیت پالایشگاهی، تقاضا برای نفت در آمریکا را کاهش داده اما مصرف بنزین هم در شرایط یخبندان که بسیاری از آمریکاییها را در خانه نگه داشته، کاهش پیدا کرده است.

عامل دیگری که از صعود قیمتها پشتیبانی کرد، گزارش موسسه امریکن پترولیوم بود که اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته شش میلیون بشکه کاهش داشته است. آمار رسمی ذخایر نفت روز پنج شنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

در حالی که تحلیلگران تلاش می کنند برآورد کنند اختلال تولید آمریکا چه مدت طول خواهد کشید، حذف بخش عمده ای از تولید آمریکا از بازار باعث شده معامله گران دریای شمال محموله های بیشتری از نفت این منطقه را خریداری کنند و خریداران در آسیا به خرید نفت خاورمیانه با نرخ قیمت بالاتر روی آورده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نفت امسال تحت تاثیر کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی و بهبود دورنمای تقاضا، ۲۶ درصد رشد کرده است. این رشد قیمت روز چهارشنبه در پی گزارش داوجونز از برنامه ریزی عربستان سعودی برای افزایش تولید در ماههای آینده ضعیف شده بود. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز چهارشنبه از تولیدکنندگان اوپک پلاس خواست همچنان جانب احتیاط را حفظ کنند.

کد خبر 585862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha