مدیر بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی گفت: انتقال کالاهای صادراتی فسادپذیر از جمله میوه و سبزیجات به افغانستان از بازارچه مرزی دوغارون که در پی آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه کشور همسایه متوقف شده بود امروز ۲۹ بهمن با حرکت کامیون‌های حامل از سر گرفته شد.

دوغارون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هادی حقیقی افزود: بازارچه دوغارون که در نقطه مقابل مرزی در خاک افغانستان قرینه ندارد در جریان آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه آسیب ندید،  اما به دلیل وضعیت بحرانی آن سوی مرز با هدف پیشگیری از هرگونه حادثه، فعالیتش از عصر شنبه گذشته ۲۵ بهمن جاری متوقف شده بود.

با از سرگیری محدود مراوده تجاری مرزی در دوغارون - اسلام‌قلعه با حرکت امروز کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی فسادپذیر به مقصد افغانستان انتظار می‌رود با پیگیری جدی و مستمر بازرگانان افغانی آسیب‌های وارده به تاسیسات گمرک مرزی کشور همسایه ظرف مدت کمتر از یک هفته بازسازی و جبران شده تا فعالیت تجارت مرزی به روال سابق خود بازگردد.  

بازارچه مرزی دوغارون با ۴۲ غرفه فعال، سالانه ۶۰۰ قلم کالا را از خراسان رضوی به افغانستان صادر می‌کند. عمده کالاهای صادراتی از این بازارچه مرزی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، مواد غذایی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، فرش و موکت است.  

 گمرک اسلام‌قلعه در خاک افغانستان و فاصله ۲۵ کیلومتری از شرق شهر تایباد قرار دارد.  

کد خبر 585669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha