حمل و نقل کالاهای صادراتی و ترانزیتی به سمت گمرک مرزی دوغارون بر اثر آتش سوزی اسلام قلعه تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

گمرك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ناظر گمرکات خراسان رضوی به تعطیلی گمرک اسلام‌قلعه افغانستان در پی آتش‌سوزی اخیر اشاره کرد و افزود: به دلیل فراهم نبودن شرایط پذیرش کامیون‌های حامل بار از سوی گمرک کشور همسایه حمل و نقل کالاها ممنوع شده است.

امید جهانخواه در نشستی به منظور ساماندهی مرز دوغارون در تایباد به توقف کنونی تعداد زیاد کامیون‌های حامل بار ترانزیت در گمرک دوغارون اشاره کرد وگفت: این کامیون‌ها در صورت تقاضا و پس از اعلام وصول کالا در گمرک مرزی دوغارون می‌توانند، به سمت گذرگاه‌های مرزی ماهی‌رود خراسان جنوبی یا میلک سیستان‌وبلوچستان حرکت کنند.

وی بیان کرد: تعدادی زیادی کامیون حامل بار  یا خالی که هنگام آتش‌سوزی اسلام‌قلعه، در خاک افغانستان بودند به دلیل  در امان ماندن از آسیب وارد خاک ایران شده و هم‌اینک در مسیرهای جاده‌ای شهرستان تایباد به سمت دوغارون یا در پارکینگ‌های این منطقه مرزی متوقف هستند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی تاکید کرد: این تجمع اضطراری ناوگان باری در محدوده مرزی دوغارون و شهرستان تایباد در شرق خراسان رضوی نیز بخاطر پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی باید ساماندهی شود.  

وی ادامه داد: آن گروه از کالاهای صادراتی و ترانزیتی موجود در کامیون‌های هم‌اینک متوقف در گمرک مرزی دوغارون نیز که مالکانشان انصراف از ادامه مسیر را در سامانه‌های ذیربط ثبت و اعلام کنند، پس از انجام روال ادارای به مبادی‌ که در آنجا بارگیری شده بودند برگشت داده خواهند شد.  

جهانخواه گفت: همچنین مالکان آن گروه از کالاهای صادراتی که خواهان تغییر مرز عبوری کامیون‌های حامل هستند می‌توانند با ثبت درخواست خود در "سامانه جامع امور گمرکی" و هماهنگی با گمرک مبدا، مرز مقصد جدید خود را انتخاب کنند.  

ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: حادثه ناگهانی آتش‌سوزی بزرگ اخیر در تاسیسات گمرکی اسلام‌قلعه افغانستان باید تلنگری برای بررسی و ساماندهی بهنگام مرز دوغارون باشد.

فرماندار تایباد هم در نشست ساماندهی مرز دوغارون گفت: اقدام عملیاتی بهنگام و خدمات ارزشمند و آتش‌نشانان و امدادگران این خطه و نیز شهرهای مشهد، تربت‌جام، خواف و فریمان از گسترش آتش‌سوزی اخیر جلوگیری کرد.

محسن سیاح افزود: این حادثه تاکنون فقط پنج مصدوم داشته که همه آنها در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تایباد تحت درمان قرار گرفتند.  

وی ادامه داد: هنوز هیچگونه آماری از میزان خسارت‌های وارده به رانندگان و خودروهای ایرانی و خارجی در جریان آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه افغانستان گزارش نشده است.

کد خبر 585238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha