درحالی که آمریکایی‌های زیادی هستند که دیگر اقبالی به ترامپ ندارند، حزب جمهوری‌خواه از او دست برنداشته است. این را نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد.

ترامپ

به گزارش همشهری‌آنلاین، استیضاح جنجالی ترامپ در حالی با رای منفی سنا پایان گرفت که گمان می‌رفت دفاعیات برگزارکنندگان آن و فیلم‌هایی که نشان‌دهنده نقش بارز ترامپ در تهییج طرفدارانش به خشونت ۶ ژانویه بود، منجر به کنار رانده شدن وی خواهد شد.

پولیتیکو طی گزارشی مفصل نتایج نظرسنجی خود را که بعد از دادگاه استیضاح برگزار کرده بود منتشر کرد و نشان داد حزب جمهوری‌خواه (GOP) همچنان طرفدار بلامنازع ترامپ است.

آنها خیلی زود با تردیدی که نسبت به سو عملکرد ترامپ در آشوب‌های ۶ ژانویه داشتند کنار آمدند و ۵۹درصد آنها اعلام کردند که تمایل دارند ترامپ نقشی محوری در پیشبرد حزبشان ایفا کند.

این آمار نسبت به نظرسنجی ۷ ژانویه (پس از شورش کاپیتول) ۱۸ و نسبت به نظرسنجی ۲۵ ژانویه (پیش از استیضاح) ۹ درصد دیگر رشد داشته است.   

موضوع

۱۶ فوریه

۲۵ ژانویه

۷ ژانویه

نقش مثبت ترامپ در پیشرفت حزب

۵۹%

۵۰%

۴۱%

نظر مثبت حزب نسبت به ترامپ

۸۱%

۷۴%

۷۷%

حمایت کلی از استیضاح

۵۸%

۵۶%

-

گواه دیگر اینکه محبوبیت کلی ترامپ در نظرسنجی اخیر به میزان نامطلوب ۳۴درصد رسیده با این حال ۸۱درصد از جمهوری‌خواهان به او امتیاز مثبت دادند.

گرچه تا انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ هنوز راه درازی در پیش است اما چه کسی می‌داند ترامپ تا سه ماه دیگر چه خواهد کرد، چه رسد به سه سال دیگر؟

با این حال،۵۳درصد جمهوری‌خواهان اظهار کردند اگر امروز انتخابات مقدماتی برگزار شود به ترامپ رأی می‌دهند! البته مایک پنس نیز ۱۲درصد شانس دارد.

اقبال عمومی به امیدهای دیگر جمهوری‌خواهان برای انتخابات آتی، از جمله تد کروز، مارکو روبیو، تام کاتن، میت رامنی، کریستی نوئم، لری هوگان، جاش هاولی، تیم اسکات و ریک اسکات همگی کمتر از ۵درصد است؛ دونالد ترامپ جونیور و نیکی هیلی ۶% آراء را به خود اختصاص داده‌اند.

از دیگر سو، رئیس‌جمهور بایدن در نظرسنجی‌ها ۶۲٪ رای دارد که از ۹۲درصد حمایت دموکرات‌ها و عدد تعجب‌آور ۲۰درصد در میان جمهوری‌خواهان به دست آمده است.

در حالی که ۸۳٪ از پاسخ دهندگان دموکرات معتقد بودند آشوبگران طرفدار ترامپ بودند، جمهوری‌خواهان به سه گروه تقسیم شدند: ۴۳٪ آشوبگران را طرفدار ترامپ دانستند، ۲۹٪ مخالف و ۲۷٪ مطمئن نبودند.

کد خبر 585641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha