سید «عزیز موسوی» دبیر شورایاری محله خلیج‌فارس جنوبی عنوان می‌کند که اکنون یکی از کارهای مهم و ضروری در محله‌ها ایجاد شغل برای جوانان جویای کار است و باید قدم‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

عزیز موسوی

موسوی با اشاره به آمار بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌گوید: «اگر تحقیق کنید متوجه می‌شویدکه تعداد زیادی از جوانان هم‌محله‌ای که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند، مدت‌هاست که به دنبال شغل مناسب و فرصتی هستند تا بتوانند به شهروندان خدمت کنند.»
دبیر شورایاری محله خلیج‌فارس جنوبی در ادامه از زحمات والدین برای تربیت و بزرگ کردن فرزندان صحبت می‌کند و می‌گوید: «در محله‌مان خانواده‌هایی را می‌شناسم که گرچه شرایط اقتصادی مناسبی نداشتند، اما مانع ادامه تحصیل فرزندان‌شان نشدند و زحمت و دشواری را به جان خریدند. اکنون نیز که بچه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند بسیار نگرانند که فرزندان‌شان بیکار بمانند وشغلی برایشان پیدا نشود.»
موسوی برای کاهش نرخ بیکاری در محله‌ها پیشنهادی مطرح می‌کند و می‌گوید: «در محدوده منطقه ۱۸، صنایع کوچک و بزرگ، کارخانه‌ها و شرکت‌ها ی بسیاری وجود دارد که مدیران آنها می‌توانند در زمان جذب نیروهای جدید از جوانان جویای کار بومی و محلی استفاده کنند. تجربه چندین ساله نشان داده که کمتر از ۱۰‌درصد افرادی که جذب این واحدهای تولیدی و صنعتی شده‌اند از ساکنان منطقه ۱۸ و ۹۰‌درصد باقیمانده از مناطق دیگر و حتی کرج و اسلامشهر و چهاردانگه هستند. به نظر من شهرداری می‌تواند در عوض دریافت بخشی از مالیات از این شرکت‌ها و کارخانه‌ها آنها را مکلف و موظف کند تا سهمیه ثابت و ویژه‌ای برای استخدام جوانان تحصیلکرده و بیکار منطقه ۱۸ در نظر بگیرند.»
 دبیر شورایاری محله خلیج‌فارس جنوبی تأکید می‌کند که بیکاری عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌هاست. اگر جوانان کسب و کار مناسبی داشته باشند به آینده امیدوارتر می‌شوند و می‌توانند زندگی تشکیل دهند و بار مسئولیت خانواده را بر دوش بگیرند، اما وقتی که بیکار باشند امکان بیراهه رفتن آنها و آسیب رساندن به خود و دیگران وجود دارد.»

کد خبر 585333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha