مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اعلام کرد که سه اپلیکیشن جاروب، زرپلاس و کاپ‌زی به منظور تفکیک زباله طراحی شده است.

طرح كاپ

به گزارش همشهری‌آنلاین، صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «سه اپلیکیشن جاروب، زرپلاس و کاپ‌زی را در سازمان مدیریت پسماند به منظور تفکیک زباله از مبدأ طراحی کردیم. شما می‌توانید با نصب این اپلیکیشن‌ها ضمن کمک به محیط زیست، هدیه دریافت کنید. حق با شماست، مشکلات بسیار است اما به جای نفرین تاریکی، قدمی برداریم.»

طرح کاپ (کاهش پسماند) که از خردادماه امسال در مناطق ۲۲، ۲۱ و ۶ آغاز شد و در فاز اول، یک محله از هر کدام از این مناطق هدف اجرای طرح قرار گرفت، در حال گسترش به سایر محله‌ها و خیابان‌های شهر تهران است. 

البته طرح کاپ، پیش از شیوع ویروس کرونا، به صورت پایلوت در برخی شهرک‌های مسکونی و ساختمان‌های اداری پایتخت اجرا می‌شد و در قالب آن، مخازن جداگانه‌ای در ساختمان‌ها برای شیشه، ظروف پت، پلاستیک و...تعبیه شده بود؛ که بر اساس اعلام صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، حتی اجرای محدود این طرح در تهران، آن هم در مدت‌زمان کوتاه منجر به کاهش دفن پسماند از حدود ۷ هزار و ۲۰۰ تن به ۴ هزار و ۸۰۰ تن شد.

شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران، نیز مجموعه اقدامات مدیریت شهری از جمله اجرای طرح کاپ برای کاهش حجم زباله‌های انتقالی به مجتمع دفن زباله آرادکوه را در کاهش و کنترل مشکلات زیست‌محیطی که برای آرادکوه مطرح می‌شود، موثر دانسته و به همشهری‌آنلاین می‌گوید: با تسری اجرای طرح کاهش پسماند (کاپ) و همچنین افزایش میزان بازیابی پسماندها در ایستگاه‌های بازیافت، بار هدایت زباله به آرادکوه به میزان جالب توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 585320
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha