همشهری آنلاین: مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از ساماندهی مجریان ساخت و سازو ایجاد شرایط بهتردر عوامل تاثیر گذار ساخت و ساز در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سما، مهندس سید مصباح الدین متقی، مدیر کل معماری و ساختمان شهرسازی شهرداری تهران، در گفت وگو با خبرنگار سما، گفت: ساماندهی معماران سنتی، کاردانان و کارگران ماهر از وظایف وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کار است و در این راستا هماهنگی هایی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر عدم به کارگیری کارگر و کاردان بدون مجوز ساخت و ساز، افزود: برای این کار جلساتی با سازمان نظام مهندسی و انجمن کاردانان برگزار شده و شهرداری تهران نیز تا رسیدن به نتیجه نهایی، همکاری لازم را خواهد کرد.

متقی با ابراز امیدواری از این که در آینده نزدیک شرایط بهتری در عوامل تاثیر گذار ساخت و سازها ایجاد شود، افزود: هرچند در زمینه ساماندهی کاردانان، اقداماتی انجام شده اما متاسفانه تا کنون این کار در مورد کارگران و معماران سنتی به صورت یک فرآیند بررسی شده، اجرایی و کاربردی نشده است.

مدیر کل معماری و ساختمان شهرسازی شهرداری تهران، خاطر نشان کرد: بر اساس تبصره 2 ماده 2 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، پروانه مهارت فنی به وسیله وزارت کار و امور اجتماعی و پروانه های اشتغال توسط وزارت مسکن و شهرسازی داده می شود و نظارت بر عهده سازمان نظام مهندسی است.

وی با اشاره به نقش شهرداری در ساخت و سازها افزود: در فرآیند ساخت و ساز، شهرداری پس از تایید سازمان نظام مهندسی پروانه ساخت و ساز می دهد و پس از آن نظارت فنی بر اجرا و اجزا و حتی مواد به کار گرفته شده درساختمان، توسط وزارت مسکن و نظام مهندسی صورت می گیرد و در نهایت پس از تایید ساختمان توسط سازمان نظام مهندسی، در صورت عدم خلافی، شهرداری پایان کار ساختمان را صادر می کند.

کد خبر 58482

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز