گروه شهری: مدیرعامل شرکت پردازش و برنامه‌ریزی شهری از اجرای طرح تعیین قیمت واقعی املاک شهر تهران (عوارض نوسازی) تا پایان سال‌جاری در تمامی مناطق شهر تهران خبر داد

به‌گزارش همشهری، محمد اخباری، مدیرعامل شرکت پردازش و برنامه‌ریزی شهری در این باره گفت: شرکت پردازش و برنامه‌ریزی شهری با توجه به مصوبه شورای شهر و نظارت معاونت شهرسازی شهرداری تهران موظف شد تا نسبت به تجزیه و تحلیل و ارائه راه حل برای یکی از مهم‌ترین مباحث شهرداری تهران که بحث ایجاد زیرساخت‌های درآمد پایدار است، اقدام کند.

وی افزود: موضوع تعیین قیمت واقعی املاک که بسیاری از مباحث اقتصاد شهری و رعایت حقوق شهروندان و عدالت اجتماعی به آن مرتبط است از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار می‌گرفت، از این‌رو این طرح را به‌صورت پایلوت در منطقه 6 تهران اجرا کردیم.

اخباری در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر با هدف اینکه بتوان به‌عنوان یک منبع درآمد پایدار تا سقف 30 درصد از هزینه‌های کل شهرداری تهران را پوشش داد، مقرر شد تا طرح تعیین قیمت واقعی املاک شهر تهران تا پایان سال‌جاری اجرا شود تا هر شهروند با اتصال به وب‌سایت مربوطه از قیمت واقعی ملک خود اطلاع پیدا کند.

وی گفت: در این طرح،  پارامترهایی از جمله موقعیت جغرافیایی ملک، مشخصات عرصه و ساختمان ملک، مشخصات واحد ملکی و امکان دسترسی ملک به خدمات شهری مؤثر است.

کد خبر 61231

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز