رییس انجمن اورولوژی ایران گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در بیمارستان بقیه الله(عج)، مردان ایرانی در یک سال گذشته ۲ برابر بیش از زنان بر اثر ویروس کرونا فوت کردند.

بیمارستان - کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر عباس بصیری رییس انجمن اورولوژی ایران امروز در نشست خبری انجمن اورولوژی که در آستانه هفته ملی سلامت مردان (اول تا ۶ اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس این تحقیقات، مردان مبتلا به کرونا ۳برابر بیش از زنان نیازمند بخش مراقبت‌های ویژه هستند و حال آنها وخیم‌تر از زنان بوده است.

وی با بیان این که سیستم دفاعی زنان قوی‌تر از مردان است، اظهار داشت: زنان مبتلا به کرونا مقاومت بیشتری در مقایسه با مردان در برابر این بیماری دارند و مردان مبتلا به این ویروس زودتر دچار آسیب این بیماری می شوند. این در حالی است که حدود ۸۹ درصد مردان ادعا می‌کنند سالم‌ترند  اما طبق بررسی‌ها این رقم درست نیست.

این اورولوژیست به میزان شیوع بیماری ها در مردان اشاره کرد و ادامه داد: شیوع بیماری ها در مردان زیاد است؛ ۳۵ درصد سرطان کولون در آنها بیش از زنان است و آقایان در مراحل پیشرفته تر بیماری به مراکز درمانی مراجعه می کنند. به همین دلیل زودتر از زنان جان خود را از دست می‌دهند.

بصیری با یادآوری این که اقدام به خودکشی که در مردان منجر به مرگ شود، بیشتر از زنان است، تصریح کرد: مردان نیز مانند زنان دوران یائسگی دارند که از ۶۰ سالگی آغاز می‌شود و مرگ و میر در آنها ۳برابر بیشتر از زنان است.

وی تاکید کرد: مردان باید به سلامت خود اهمیت زیادی بدهند و لازم است معاینات دوره ای انجام دهند. بی توجهی به بیماری خانواده آنها نیز دچار آسیب‌های روحی و روانی می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امید به زندگی زنان را بیشتر از مردان عنوان کرد و گفت: مردان بیشتر از زنان در معرض آسیب های اجتماعی، شغلی و صنعتی قرار دارند و  تحمل درد در زنان بیشتر است. به همین خاطر امید به زندگی در آنها بالا می رود.

بصیری به اختلالات جنسی در مردان اشاره کرد و افزود: برخی از مردان به خصوص جوانان به دلیل رفتار ناشایست جنسی و رعایت نکردن بهداشت فردی دچار بیماری های مختلف می شوند و ضرورت دارد که به سلامت خود و تشخیص و درمان به موقع بیماری اهمیت دهند.

وی هفته ملی سلامت مردان را فرصتی دانست تا با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی و آموزش به آنها کیفیت زندگی و سلامت جسمی مردان ارتقا یابد.

کد خبر 584712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha