نمایش "باب بارا" برگزیده سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فجر، تجربه زندگی کردن ۳۰ نفر را روی صحنه تئاتر به نمایش می‌گذارد.

نمایش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صداوسیما، سی‌ونهمین دوره جشنواره تئاتر فجر هم مانند دیگر رویدادهای فرهنگی و هنری امسال در شرایطی متفاوت از سی‌وهشت دوره گذشته آن برگزار شد و به کار خود پایان داد.

نمایش باب بارا در سی‌ویکمین جشنواره تئاتر کردستان که دی‌ماه امسال در سنندج برگزار شد، در بخش‌های مختلف همچون طراحی لباس و کارگردانی برگزیده و به همراه یک نمایش دیگر با عنوان "روییدن" اثر شعیب مکتبداری به سی‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فجر معرفی شد و ۲ جایزه اصلی این جشنواره را کسب کرد.

نیما ایمانزاده در جشنواره‌های مختلف حوزه تئاتر و حتی جشنواره فجر در نقش بازیگر حضور داشته است، ولی در سی‌ونهمین دوره این رویداد مهم برای نخستین بار به عنوان کارگردان و نویسنده حضور پیدا کرد.

ایمانزاده به نحوه شکل‌گیری گروه نمایش باب بارا و موضوع و ایده این نمایش اشاره کرد و گفت: باب بارا نمایش تئاتر تجربی و کارگاهی است که در ۶ ماه تمرین به‌وجود آمد و کامل شد.  روز نخست اجرای این نمایش هیچ متنی در اختیار نداشتیم که آن را به نمایش تبدیل کنیم و فقط یک ایده اصلی در ذهن داشتیم.

این کارگردان تئاتر کردستانی با اشاره به اینکه به‌تدریج در جلسه‌های مختلف تمرین به شاکله و موضوع نمایش دست پیدا کردیم، افزود: پایه و ایده اصلی نمایش باب بارا اقتباسی از چند نمایشنامه مطرح دنیا همچون یرما، در انتظار گودو و مرگ فروشنده است. طی اجرای نمایش تماشاگران پی به مفهوم و معنی کلمه باب بارا می‌برند چراکه باب بارا اتفاقی است که در حین اجرا روی می‌دهد. این نمایش تجربه زندگی کردن ۳۰ نفر است و هر تماشاگری براساس ایدئولوژی‌های خود می‌تواند برداشتی از آن داشته باشد.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به اسرا گلمرادی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، الی امامی طراح گرافیک، مهشید کاظمی مشاور صحنه و لباس، کیان امانی‌نور، آشیل رحیمی طراحی ویدیو، عاطفه آزموده و اسراگلمرادی عکاس، تارا خردبین منشی صحنه و آکو لطف‌الله‌زاده تهیه کننده اشاره کرد.

کد خبر 584688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha