ماموران ویژه سازمان بهداشت جهانی پس از یک ماه حضور در شهر ووهان چین و تحقیق و بررسی منشاء انتشار ویروس کرونا، یافته‌های خود را در یک نشست خبری با رسانه‌ها در میان گذاشتند.

نشست خبري نمايندگان سازمان بهداشت جهاني در ووهان

به گزارش همشهری آنلاین، ییتر بن امبارک (رئیس گروه بازرسان سازمان بهداشت جهانی در چین)، ماریون کوپمانس (متخصص ویروس‌شناسی) و پروفسور لیانگ وانیان از کمیسیون بهداشت چین در این نشست یافته‌های خود را اعلام کردند. بر اساس آنچه پروفسور وانیان گفت، ویروسی که علت اصلی به وجود آمدن بیماری کووید-۱۹ در پایان سال ۲۰۱۹ بود، احتمالا پیش از شهر ووهان در بخش‌های دیگر هم منتشر شده بود. به این ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت پیش از آنکه ووهان به کانون شیوع کرونا در جهان تبدیل شود، شاید ویروس از یک منطقه دیگر به این شهر منتقل شده باشد.

در بخش دیگر این نشست خبری، امبارک اعلام کرد یافته‌های بازرسان ویژه سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد ویروس کرونا پیش از منتشر شدن از بازار زنده‌فورشی هوانان در دسامبر ۲۰۱۹ در جاهای دیگر هم وجود داشته است. هر چند بر اساس این یافته‌ها نمی‌توان نتیجه گرفت پیش از شیوع گسترده کرونا در ووهان، شهر یا منطقه‌ای دیگر هم به همین شدت و گستردگی گرفتار آلودگی ویروسی شده باشد.

به گفته رئیس گروه بازرسان سازمان بهداشت جهانی در چین، با اینکه تلاش‌ها برای یافتن منشاء ویروس در حیات وحش همچنان ادامه دارد اما بعید است کرونا از خفاش‌های موجود در ووهان سرچشمه گرفته باشد. ضمن اینکه باید احتمال وجود داشتن یک واسطه برای انتقال ویروس از خفاش به انسان را هم در نظر گرفت. از این رو، شیوه انتقال ویروس کرونا از انسان به حیوان همچنان در دست بررسی است. این فرضیه را هم نباید نادیده گرفت که شاید کرونا از راه مصرف گوشت‌های یخ‌زده آلوده منتقل و گسترده شده باشد.

کد خبر 584138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    خدا به داد مردم ایران برسه همه چیز از خارج وارد میشه گوشت منجمد برزیل تخم مرغ برنج ووو