شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نبرد بتمن با ژوکر رکورد دیگری در فروش در گیشه‌ سینماهای آمریکا به جای گذاشت

فیلم "شوالیه سیاه" که اشتیاق طرفداران هیت لجر در نقش ژوکر هم به فروش آن کمک می‌رساند، با 66.4 میلیون دلار رکورد فروش در گیشه در روز افتتاح نمایش را شکست.

فروش فیلم در روز جمعه 19 جولای (28 تیر) با فاصله اندکی از رکورد قبلی 59.8 میلیون دلاری را که سال گذشته فیلم "مرد عنکبوتی 3" به جای گذاشت، عبور کرد.

"شوالیه سیاه" همچنین ممکن است رکورد فروش در اولین آخرهفته را که به میزان 151.1 میلیون دلار باز متعلق به "مرد عنکبوتی 3" است، بشکند.

فروش "شوالیه سیاه" ساخته کریستوفر نولان بسیار بیشتر از  فیلم قبلی بتمن ساخته همین کارگردان "بتمن آغاز می‌شود" است که در سال 2005  در سه روز اول نمایش 48.7 میلیون دلار فروش کرده بود.

نقدها در مورد "بتمن شروع می‌شود" تحسین‌آمیز بود، اما "شوالیه سیاه"  اثری درخشان خوانده شده است.

در فیلم "شوالیه سیاه" کریستین بیتس در نقش بتمن، را با مایکل کین، مورگان فریمن، گری اولدمن  و مگی گیلنهال و البته هیت لجر درگذشته با بازی فوق‌العاده در نقش ژوکری با عقل تباه‌شده، در ترکیبی عالی به هم می‌پیوندند.

فیلم بر پایه یک دوئل حماسی میان بتمن و ژوکر بناشده است که در آن ژوکر با وحشت بر شهر گاتهام حکفرما می‌کند تا  به هدف گسترش آشوب و از بین‌بردن مهارهایی که بتمن را در طرف درست قانون نگه می‌دارد، برسد.

به گفته منتقدان فیلم با وجود جنبه‌های جدی به حد کافی که ممکن است باعث نامزدی لجر برای جایزه اسکار  شود، در عین حال آنقدر صحنه‌های پرتحرک هم دارد که تفریحی برای تابستان مردم  فراهم آورد.

کد خبر 58409

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز