شهردار تهران در آیین تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، وحدت را علت شکل‌گیری و همچنین تداوم و بقای انقلاب دانست.

پیروز حناچی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران، عصر یکشنبه در آیین تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام(ره) که به مناسبت دهه فجر در حرم امام راحل برگزار شد، با اشاره به تاکید حضرت امام(ره) بر حضور مردم در خیابان‌ها در ۲۱ بهمن‌ماه ۵۷، گفت: امام یک استراتژیست بود و هوشمندی خود را در هدایت مردم در مقاطع مختلف نشان داد و اگر آن روز از مردم درخواست نمی‌کرد که به خیابان‌ها بیایند شاید تاریخ طور دیگری رقم می‌خورد. 

حناچی افزود: بزرگ‌ترین خصیصه امام این بود که می‌توانست تهدید را به فرصت تبدیل کند و تا وقتی ایشان زنده بود و ابتکار عمل را در دست داشت دشمنان را غافلگیر می‌کرد. در قطعنامه ۵۹۸ هم تا دو هفته قبل آن پیام معروف مقاومت تا آخرین نفر، آخرین نفس را اعلام کرد اما دو هفته بعد قطعنامه را قبول کرد و همه غافلگیر شدند. 

او ادامه داد: شاید آن روزها قبول قطعنامه برای ما تلخ بود اما چند سال بعد که نظام جهانی، تجاوزگری صدام را به رسمیت شناخت و اسرا با درایت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی آزاد شدند،  امام که آبروی خود را با خدا معامله کرده بود، اجر خود را گرفت. 

او در ادامه گفت: علت به وجود آمدن انقلاب اسلامی وحدت و به تعبیر امام «همه با هم» بود و همین می‌تواند علت باقی ماندن نظام هم باشد. ما باید به خواست مردم توجه کنیم و نگذاریم اتحاد بین ملت تضعیف شود اگر این اتفاق بیفتد به تعبیر قرآن کریم در برابر دشمن ضعیف می‌شویم و هیمنه ما فرو می‌ریزد.

کد خبر 583741
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha