یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

سازمان اطلاعات عراق از بازداشت ۱۳ تروریست داعشی در عملیات نیروهای امنیتی در بغداد خبر داد.

داعش

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ایسنا، آن طور که خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرده، سازمان اطلاعات وابسته به وزارت کشور عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۳ تن از اعضای گروه تروریستی داعش با هماهنگی اطلاعاتی بین بخش‌های مختلف سازمان اطلاعات بازداشت شدند.

در این بیانیه آمده است: یگان‌های این سازمان، پلیس فدرال و اطلاعات بغداد در وزارت کشور از طریق هماهنگی اطلاعاتی بین بخش‌های مختلف، موفق شدند این ۱۳ تروریست را در مناطق مختلف پایتخت دستگیر کنند. اعترافات این تروریست ها که در گروهک‌های تروریستی تروریستی داعش در کرکوک، نینوا، شمال بغداد و دجله تحت عناوین و اسامی مختلف فعالیت می‌کردند ثبت شده و به دستگاه‌های ذی‌ربط طبق قانون تحویل داده خواهند شد.

عراق دسامبر ۲۰۱۷ پس از حدود چهار سال درگیری خاک خود را از کنترل داعش آزاد کرد اما همچنان این گروه تروریستی در مناطقی که کنترل آنها را از دست داده، دست به عملیات نظامی می‌زند.

پیش تر، دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای وابسته به این دستگاه عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی مناطق شمال بغداد از تروریست‌های داعش آغاز کردند. این عملیات در چهارچوب مرحله دوم عملیات "ثأر الشهدا" (انتقام خون شهدا) است.

نیروهای امنیتی عراق ۲۰ ژانویه مرحله اول عملیات "ثأر الشهدا" را در استان‌های الانبار، کرکوک و صلاح الدین برای پیگرد تروریست‌های داعش آغاز کردند. این عملیات بعد از دو انفجار اخیری که در بغداد رخ داد و ۳۲ کشته و ۱۱۰ زخمی برجای گذاشت، آغاز شد.

کد خبر 583641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha