جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

اگر از آن دسته شهروندانی هستید که به کاشت گل و گیاه علاقه دارید، بد نیست بدانید که اواخر پاییز و اوایل زمستان، فصل مناسبی برای کاشت پیاز گل معطر و زیبای «سنبل» است.

سنبل

 سنبل «ولایتی» همان سنبل‌های ایرانی است که از قدیم در ایران برای ایام نوروز می‌کاشتند. البته باید بدانید که پیاز این گل باید دوره سرما را طی کند. این گیاه را در آپارتمان می‌توان درون پیت، ماسه و آب پرورش داد.

کاشت: برای کاشت پیاز گل در باغچه یا محیط باز، مکانی را در نظر بگیرید که روزانه حدود ۵ ساعت نور مستقیم خورشید را دریافت می‌کند. برای کاشت در باغچه، چاله‌ای به عمق ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر حفر کنید. ته چاله را با خاک برگ و یا پیت ماس یا کمپوست برای زهکشی بهتر خاک پرکنید. جوانه پیاز هنگام کاشت باید رو به بالا باشد. روی پیاز حتماً با خاک پوشانده شود.


نکته: فاصله پیازها از یکدیگر را حدود ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر در نظر بگیرید. پیش از کاشت، پیازها را در پودر زغال بغلتانید. این کار مانع از پوسیدگی پیاز و ابتلا به قارچ می‌شود.
پرورش: پس از کاشت، آنها را یکبار آبیاری کنید و برای آبیاری‌های بعدی، معمولاً بارش‌های پاییزی و زمستانی، رطوبت کافی را در اختیار گیاه قرار می‌دهد، با گرم شدن هوا سنبل به گل می‌نشیند.
زهرا کابلی‌/  کارشناس گل و گیاه

کد خبر 583624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha