یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

به نظر می‌رسد تحقیقات فدرال درباره «پرداخت حق سکوت از سوی دونالد ترامپ برای پنهان نگه داشتن روابطش با یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی و مدل سابق یک مجله» کنار گذاشته شده است.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: با پایان ریاست جمهوری ترامپ شایعاتی مطرح شد که بر اساس آن، تحقیقات فدرال که مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ را به زندان فرستاد، ممکن است از سر گرفته شود چرا که او دیگر از مصونیت ریاست جمهوری برخوردار نیست. با این حال، آسوشیتدپرس گزارش داده که دادستان ها مستندات محکمی را که به دست آورده بودند بازگردانده اند و احتمالا دیگر کسی متهم نخواهد شد.

پیش‌تر گزارش شده بود که مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم های غیراخلاقی ۱۳۰ هزار دلار حق سکوت پرداخت کرده تا رابطه اش در سال ۲۰۰۶ با ترامپ را فاش نکند. این وکیل سابق ترامپ ادعا کرد پرداخت حق سکوت به دنیلز و همچنین کارن مک دوگال -مدل سابق یک مجله بزرگسالان که مدعی رابطه داشتن با ترامپ بوده- از سوی رئیس جمهور سابق و با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات صورت گرفته بود.

کوهن که خودش را بعدا به عنوان یک شاهد احتمالی علیه کارفرمای سابقش مطرح کرد، گفت که از اواخر ۲۰۱۸، زمانی که به خاطر سازمان دهی این پرداخت ها به سه سال زندان محکوم شد، اصلا چیزی از جانب دفتر دادستان آمریکا در منهتن نشنیده است.

ترامپ البته وجود این روابط را رد کرده و گفته است پول های پرداختی به دنیلز و مک دوگال به خاطر یک مساله شخصی بوده و منجر به نقض قوانین مالی کمپین نشده اند. تیم وکلای او هم ادعاها درباره سواستفاده از اعتبارات را رد کرده و گفته اند که هزینه های کوهن برای توافق عدم افشا بعدا از سوی ترامپ و از جیب خودش پوشش داده شد.

دادستان های فدرال در جریان متهم کردن کوهن به نقض قوانین مشارکت در کمپین انتخاباتی با هماهنگ سازی پرداخت ارقام شش رقمی به دنیلز و مک دوگال، به ترامپ با لفظ "فرد شماره یک" اشاره کردند در حالی که او متهم شده بود به اینکه به کوهن گفته این پولها را پرداخت کند.

یک مقام سابق مجری قانون گفت، دادستان ها درباره اعتبار کوهن به عنوان یک شاهد اظهار نگرانی و اضافه کردند که "ظاهر شدن شاهدان جدید محتمل نیست".

در ژوئیه ۲۰۱۹، تحقیقات علیه سازمان ترامپ بر اساس گزارش ها بدون طرح هیچگونه اتهامی بسته شد. کوهن بابت چند جرم مالی، دروغگویی به کنگره و نقض قوانین مالی کمپین انتخاباتی به سه سال زندان محکوم شد اما ماه مه ۲۰۲۰ آزاد شد. کوهن بعد از سال ها دفاع از ترامپ، به مخالف او تبدیل شده و یک کتاب افشاگرانه درباره روابطش با این رئیس جمهور سابق آمریکا منتشر کرد.

کد خبر 583538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha