همشهری آنلاین: دموکرات‌های کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند تحقیقاتی را درباره دخالت احتمالی دونالد ترامپ در پرداخت حق السکوت به دو زن که با آنها رابطه نامشروع داشته، آغاز کنند.

ترامپ

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، کمیته  قضایی مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد با برگزاری جلسات شهادت دهی، از افرادی که در ماجرای پرداخت حق السکوت به کارن مک دوگل مدل و استورمی دنیلز بازیگر سابق فیلم‌های مستهجن نقش داشته اند، دعوت کنند.

دموکرات‌ها می‌گویند شواهد کافی وجود دارد که نام ترامپ به عنوان یکی از افراد همدست در ماجرایی که به اعتراف مایکل کوهن ویکل سابق او منجر شد، ذکر شود.

کوهن به اتهامات خود در تخلف در منابع مالی کمپین‌های انتخاباتی اعتراف کرده است.

او که دوران سه سال حبس خود را به  دلیل این اتهامات و دیگر جرایم تحمل می‌کند اعتراف کرده که پول‌هایی که ترامپ داده باعث شده او اکنون پشت میله‌های زندان باشد.

موضوع تحقیقات درباره حق السکوت فصل تازه‌ای را در تلاش‌های چند ماه گذشته  مجلس نمایندگان آمریکا برای دستیابی به ادله‌ای قوی در زمینه طرح استیضاح علیه رئیس جمهور آمریکا خواهد گشود.

بیش از ۱۳۰ نفر از دموکرات‌ها خواستار آغاز طرح رسمی استیضاح هستند اما نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا درباره تلاش برای برکناری ترامپ هشدار داده و گفته که این امر بویژه بدون حمایت عمومی تفرقه برانگیز خواهد بود و تهدیدی سیاسی محسوب می‌شود.

تحقیقات جدید کنگره شامل طرح سئوالاتی درباره میزان دخالت رئیس جمهوری در این سناریو و احتمال متهم کردن او - صرف نظر از دیدگاه‌های وزارت دادگستری درباره  ممکن نبودن طرح اتهام علیه یک رئیس جمهور در حال خدمت - خواهد بود.

ترامپ، مشاوران و وکلایش اظهارات ضد و نقیضی را درباره اطلاع رئیس جمهوری از چنین پرداخت‌های غیرقانونی مطرح کرده‌اند اما وکلای او بارها تخلف ترامپ در این زمینه را رد کرده‌اند.

به عنوان بخشی از تحقیقات جدید خود، دموکرات‌های کنگره این موضوع را بررسی خواهند کرد که آیا تحقیقات مربوطه تاکنون با مانعی مواجه شده است یا نه.

تاکنون ترامپ و دولت او در جلوگیری از بسیاری از تحقیقاتی که به منظور نظارت بر عملکرد او صورت گرفته، موفق بوده و از ارائه اطلاعات خودداری کرده و پاسخی به احضارنامه‌ها در دادگاه نداده است.

با از سرگیری جلسات مجلس نمایندگان آمریکا از هفته آینده، کمیته  قضایی به تمرکز بر موارد احتمالی اقدامات رئیس جمهور در مانع تراشی در مقابل اجرای عدالت که در گزارش رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات روسیه تشریح شده، ادامه خواهد داد.

به گفته دموکرات‌ها اگر ترامپ رئیس جمهور نبود در هر پنج مورد مربوط به مانع تراشی در روند اجرای عدالت متهم می شد.

به گفته آنها موضوع پرداخت حق السکوت از سوی رئیس جمهور ششمین مورد از رفتارهای غلط رئیس جمهور است که او را در معرض استیضاح قرار می‌دهد.

کد خبر 453830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha