دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آدام شف، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که دونالد ترامپ با توجه به اذعان چند روز پیش دادستان‌ها به دستور ترامپ برای پرداخت پول‌های غیرقانونی در زمان کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ با احتمال واقعی حبس روبه‌روست.

آدام شف

آدام شف در گفت‌وگو با برنامه "رو در رو با ملت" شبکه سی‌بی‌اس گفت: این احتمال کاملا واقعی است که دونالد ترامپ درست در روزی که از ریاست‌جمهوری کنار برود توسط وزارت دادگستری مورد پیگرد قرار بگیرد. به این ترتیب او ممکن است بعد از مدت‌ها تبدیل به اولین رئیس‌جمهوری شود که با احتمال واقعی حبس مواجه است.

به گزارش ایسنا به نقل از هیل، این اظهار نظرهای آدام شف بعد از آن مطرح شده که دادستان‌های فدرال آمریکا اخیرا در یک سند قانونی از ترامپ با لفظ "شخص شماره ۱" یاد کرده و به این مساله اشاره کرده‌اند که ترامپ در زمان کمپین ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ به مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق خود دستور داده تا به صورت غیرقانونی به دو زنی که مدعی داشتن رابطه جنسی با او بوده‌اند، پول بدهد. این نخستین بار است که دادستان‌ها چنین اتهام‌هایی را علیه ترامپ مطرح می‌کنند.

شف که احتمالا رئیس بعدی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا باشد، اضافه کرد رئیس‌جمهور بعدی آمریکا ممکن است کسی باشد که برای عفو ترامپ تصمیم بگیرد.

شف اظهار داشت: مساله عفو در ادامه راه ممکن است مطرح شود و رئیس‌جمهور بعدی باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد ترامپ را عفو کند یا خیر.

او افزود: من فکر می‌کنم که دادستان‌ها در نیویورک پرونده قدرتمندی را علیه این ایده به وجود آورند. تمام استدلال‌هایی که آنها علیه مایکل کوهن مطرح کرده‌اند به شکلی برابر، در ارتباط با شخص شماره یک، رئیس‌جمهور آمریکا نیز مطرح کرده‌اند.

کد خبر 425026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 1
    شکست دمکراتها درمقابل ترامپ ظاهرا خیلی برایشان سخت و سنگین بوده است و اکنون بیش از دوسال است تا با انواع حیل و کارهای زشت از ترامپ انتیام بگیرند.