رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: وقتی فردی آمار کرونا را زیر سوال ببرد، شهروندان به هیچ حرف ما اعتماد نمی‌کنند، حتی اگر به آن‌ها بگوییم دست‌تان را برای پیشگیری از بیماری شست‌وشو بدهید.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبر آنلاین، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: در هر کشوری، یک مرکز و یک شخص آمار مربوط به بیماری را اعلام می‌کند و کسی هم حق ندارد به خودش اجازه بدهد آمار را زیر سوال ببرد. چراکه وقتی فردی آمار را زیر سوال ببرد و بگوید کسی که این اعداد را اعلام می‌کند دروغ گفته، در این صورت شهروندان به هیچ حرف ما اعتماد نمی‌کنند، حتی اگر به آن‌ها بگوییم دست‌تان را برای پیشگیری از بیماری شست‌وشو بدهید.

وی افزود: من خودم در قلب و مرکز تولید این آمار هستم و به جرات می‌توانم بگویم این آمار با واقعیت تفاوت بسیار بسیار کمی دارد. این موضوع هم عمدی نیست، به هر حال ما موارد پیداشده بیماری را اعلام می‌کنیم. مواردی از این بیماری به شکل خفیف یا بدون علامت هستند که در آمارهای ما نیست. ما باید آنچه پیدا کردیم، اعلام کنیم.

گویا توضیح داد: اگر این تفاوت‌ها به وضوح برای مردم توضیح داده شود، همه چیز مشخص می‌شود. این آمار با سختی فراوان به دست می‌آید و صدها نفر در استان‌های مختلف تلاش می‌کنند که این آمار را تا قبل از ظهر در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور جمع‌آوری و بعد به ستاد مرکزی وزارت بهداشت اعلام کنند. وزارت بهداشت وظیفه‌اش است که این آمار جمع‌آوری شده را هر روز با شفافیت کامل در اختیار مردم بگذارد.

کد خبر 583081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha