رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: ۱۳ نفر از عاملان آتش‌سوزی بقایای کشاورزی در این شهرستان که موجب آلودگی زیست‌محیطی شده بودند به دادگاه معرفی شدند.

آتش سوزي

به گزازش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد زارعی اظهار کرد: این افراد به استناد قانون هوای پاک که در ۲۵ تیرماه ۹۶ به تصویب رسید، به دادگاه معرفی شدند.

وی افزود: سوزاندن بقایای کشاورزی، چون کاه و کلش بر اساس عادتی قدیمی و ناصحیح موجب آلودگی محیط زیست خواهد شد که این عمل به سبب همین آلودگی‌های زیست محیطی جرم محسوب می‌شود.

زارعی افزود: برخی کشاورزان منطقه براساس باورهای غلط، چون تقویت زمین‌های کشاورزی، از بین رفتن آفات و ارزان و سریع بودن این روش برای پاکسازی مزرعه به آتش زدن کاه و کلش باقیمانده از برداشت محصول اقدام می‌کنند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: در سال‌های اخیر تمامی دستگاه‌های مربوطه طی هماهنگی و آموزش، اقداماتی را برای ارتقای آگاهی کشاورزان در ارتباط با مضرات و در راستای جلوگیری از آتش زدن بقایای کشاورزی وکاه و کلش انجام داده‌اند.

وی اظهار کرد: اکنون گشت‌های مشترکی از سوی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین مستقر در اداره شهرستان، الموت غربی، الموت شرقی و طارم سفلی حضور دارند.

کد خبر 582856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha