همشهری‌آنلاین: انتظار می‌رود که وزیران امور خارجه ‪ ۱۰‬کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) در نشست هفته آینده خود راه حل‌هایی احتمالی برای افزایش بهای نفت و مواد غذایی پیشنهاد کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، مقام‌های ارشدی از آسه آن با اعلام این موضوع تاکید کردند که چنانچه به این موضوع پرداخته نشود، هدف بلند مدت منطقه مبنی بر تشکیل جامعه‌ای به سبک اتحادیه اروپا تا سال ‪ ۲۰۱۵‬که در آن کالاها و خدمات آزادانه دادوستد می‌شود را با چالش رو به رو خواهد کرد.

در پیش نویس بیانیه مشترکی که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفت، آمده است: انتظار می‌رود وزیران امور خارجه آسه آن در نشست دو روزه خود که از یکشنبه شب آینده (30 تیر) آغاز می‌شود، درباره چالش رو به رشد ناشی از افزایش قیمت نفت و مواد غذایی که مشکلاتی برای رفاه مردم و توسعه اقتصادی کشورهای آسه آن ایجاد می‌کند به بحث و گفت‌و گو بپردازند.

وزیران امور خارجه کشورهای عضو آسه آن - برونئی ، کامبوج ، اندونزی ، لائوس ، مالزی ، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام - مذاکرات خود را از یکشنبه شب آغاز می‌کنند.

بحث‌های وزیران امور خارجه آسه آن به نشست امنیتی اصلی منطقه با شریکان گفت‌وگوها از جمله آمریکا در روز پنجشنبه (2 مرداد)آینده منتهی خواهد شد.

کد خبر 58285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز