همشهری آنلاین: فرستاده ویژه سازمان‌ملل به میانمار پس از دیدار فوق‌العاده‌ چهار روزه‌اش از میانمار ماموریت خود را چهارشنبه 11 مهر با ملاقات با لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور پی گرفت.

خبرگزاری آلمان از سنگاپور گزارش داد، هنوز جزییات این ملاقات منتشر نشده است. لی در حال حاضر ریاست سازمان همکاری‌های آسیای جنوب شرقی (آسه‌آن) را بر عهده دارد که اعمال خشونت نظامیان را در برابر تظاهرات مسالمت‌آمیز در میانمار محکوم کرده است. میانمار نیز یکی از اعضای آسه‌آن است.
ابراهیم گمبری قصد داشت در میانمار گفت‌وگویی را میان نظامیان و حزب اپوزیسیون «لیگ ملی برای دموکراسی» میسر سازد. آئونگ سان سو کی، بنیان‌گذار این حزب و برنده جایزه صلح نوبل سال‌هاست به عنوان زندانی سیاسی در حبس خانگی به سر می‌برد. گمبری در میانمار با ژنرال تان شوه، رهبر نظامیان این کشور و دو بار با سو کی مذاکره کرد. سازمان ملل تاکنون جزییات این مذاکرات را علنی نکرده است.
رضالی اسماعیل، سلف گمبری از آ سه‌آن خواسته است تا تعدادی ناظر را به میانمار اعزام کند. وی به روزنامه سنگاپوری  Straits Times گفت: این امر حاکمان نظامی را بیش از پیش تحت فشار می‌گذارد و اقدامات سازمان ملل را تسهیل خواهد کرد.
این دیپلمات مالزیایی پس از آن استعفا داد که رژیم میانمار در برابر هر گونه تلاش‌های میانجی‌گرایانه وی مقاومت کرد
کد خبر 33035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز