رئیس سازمان هواپیمایی از ورود ۸ فروند هواپیمای غربی به کشور خبر داد و با اشاره به ورود ۱۶ فروند دیگر تا پایان سال، گفت: برای تعیین تکلیف قرارداد بوئینگ مکاتباتی انجام شده است.

زنگنه رییس سازمان هواپیمایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، تورج دهقانی‌زنگنه  گفت: در حال حاضر حدود ۱۶۲ فروند هواپیمای فعال در ناوگان هوایی کشور داریم.  پس از خروج آمریکا از برجام هم چندین فروند هواپیما وارد کشور شده و مجددا وارد می‌شود. این هواپیماها که به تازگی وارد کشور شده‌اند، تولید سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ میلادی هستند و تعداد زیادی هم هواپیما به زودی وارد کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون هشت فروند هواپیما وارد کشور شده که البته هنوز پرواز نمی‌کنند اما در آینده خیلی نزدیک پرواز خواهند کرد. شرکت‌های هواپیمایی زیرساخت‌ها را آماده و مجوز پروازی را دریافت کرده‌اند و در حال  آموزش پرسنل فنی این هواپیماها هستند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، همه این هواپیماها غربی هستند و ۱۶ فروند دیگر نیز تا پایان سال وارد کشور خواهد شد که البته زمان ورود به صورت قطعی مشخص نیست و پیش‌بینی می‌شود این هواپیماها در مورد مقرر وارد شوند.

زنگنه افزود: شرکت‌های هواپیمایی این کار را انجام دادند و هواپیماهایی که وارد شده از سوی بخش خصوصی بوده است. ضمن اینکه شرکت‌های فعالی در حال خرید هواپیما هستند.

وی در خصوص وضعیت قرارداد با شرکت‌های خارجی بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: قرارداد ایران با شرکت هواپیمایی ایرباس و ATR پس از خروج آمریکا از برجام به حالت تعلیق درآمده است. در رابطه با قراردادی که با بوئینگ داریم نیز اخیراً نامه‌نگاری شده که تکلیف این قرارداد روشن شود.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی احتمال فعال شدن قراردادهای ATR و ایرباس نیز وجود دارد و اگر گشایشی ایجاد شود حتما آن‌ها باید به این قراردادها برگردند.

کد خبر 582848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha