مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمار سال 1386 نشان می‌دهد که طی 12 ماه 456 میلیون نفر به وسیله مترو تهران جابجا شده اند که این رقم 18 برابر مسافران جابجا شده توسط ناوگان ریلی کشور است.

به گزاش ایسنا، معاونت ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: در حالی که در سال 86 مترو تهران روزانه یک میلیون و 250 هزار مسافر را جابه‌جا کرد، ناوگان ریلی کشور ماهانه 2 میلیون مسافر را جابه‌جا نمود و به عبارتی مسافرانی که هر یک روز و نیم از طریق مترو تهران جا به جا می‌شوند با جا به جایی شبکه ریلی کشور در یک ماه برابر است.

بر اساس این گزارش مترو تهران در 20 روز معادل یک سال ناوگان ریلی کشور مسافر جابه‌جا می‌کند و بر این اساس میزان جابه‌جایی مترو تهران 18 برابر کل شبکه حمل و نقل ریلی کشور است.

ظرفیت بالای مترو تهران در مقایسه با ناوگان ریلی کشور در حالیست که تنها سه خط مترو شامل خطوط یک، دو و پنج راه افتاده در صورت تکمیل شبکه مترو و تجهیز آن به قطارها‌ و واگن‌های جدید، ظرفیت موجود به نحو فزاینده‌ای افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است به اعتقاد ناظران شهری علت اصلی عدم گسترش مورد انتظار مترو تهران، نگاه سیاسی در نتیجه بی توجهی و عدم تامین اعتبار مورد نیاز این سامانه حمل و نقل انبوه بر است.

کد خبر 58277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز