رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: در جریان بررسی و تصویب بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران در شورای شهر، از نظرات ساکنان محله‌ها استفاده می‌کنیم.

مجيد فراهاني

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، شهروندانی که با پرداخت عوارض و بهای خدمات، چرخ مالی شهر را به حرکت درمی‌آورند، با دعوت رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در فرآیند بررسی و تصویب بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران مشارکت می‌کنند. با این حساب، منتخبان مردم در شورایاری‌ها به عنوان کوچک‌ترین واحد مدنی شهر در جلساتی که برای بررسی و تصویب برنامه دخل و خرج پایتخت به زودی در شورای شهر تهران برگزار می‌شود، حضور پیدا می‌کنند.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در این باره به همشهری آنلاین گفت: از آنجا که شورایاران به عنوان نمایندگان مردم محله و منطقه با کاستی‌ها، چالش‌ها و نیازهای اهالی محله و منطقه آشنا هستند، می‌توانند به عنوان یار و همراه شورای شهر ما را در جهت‌دهی به برنامه‌ها و پروژه‌های شهری یاری کنند.

مجید فراهانی ادامه داد: در صورتی که دبیر کارگروه برنامه و بودجه شورایاری یک منطقه در جلسات تدوین بودجه در شهرداری هم دعوت شود، آن وقت ما شاهد توجه بیشتر به نظرات شهروندان در پروژه‌ها و مصارف بودجه در آن منطقه خواهیم بود. بر همین اساس در بخش رویکردهای بودجه سال ۱۴۰۰ با تاکید بر بودجه‌ریزی مشارکتی، شهرداری را در چارچوب مصوبه الزامات و اولویت‌های بودجه سال ۱۴۰۰ مکلف کردیم تا با دعوت و مشارکت شورایاران، بودجه مناطق را تهیه و تدوین کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر این، برای دومین سال در دوره پنجم به عنوان رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا، با دعوت از رابط شورایاری منطقه و دبیر کارگروه بودجه منطقه در کنار شهردار منطقه به نظرات و دیدگاه‌های شورایاران در تصویب بودجه مناطق توجه خواهیم کرد. ضمن این که با دعوت از شورایاران محله‌های تهران و درخواست از آن‌ها خواستار ارائه پیشنهادات درباره تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۰ شده‌ام.

فراهانی با بیان این که نمی‌توانیم از مشارکت و شعار «تهران؛ شهری برای همه» سخن بگوییم و به نظرات و مطالبات مردم بی‌توجه باشیم،‌ گفت: منابع بودجه شهرداری با مشارکت و همراهی مردم شهر تهران تامین می‌شود و هیچ کس بهتر از مردم نمی‌تواند درباره مصارف بودجه نظر بدهد. از همین رو در مسیر بودجه‌ای که مردم با پرداخت عوارض و بهای خدمات تامین می‌کنند، باید به نظرات و اولویت‌های آنان توجه کرد تا بودجه برای شهر و شهروندان معنا پیدا کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران، توجه به نظرات شورایاران را گام نخست در مسیر بودجه‌ریزی مشارکتی دانست و اضافه کرد: بر همین اساس امیدوارم روزی برسد که اولویت‌های بودجه منطقه و پروژه‌ها با رای مردم تعیین شود و شاهد آن باشیم که در نهایت مردم مشخص کنند که شهرداری پارک بسازد یا تونل یا مسیر دوچرخه و یا هر زیرساختی، نه اینکه پروژه‌ها فقط بر اساس اولویت مدیران شهری اولویت‌بندی شوند.

شورای شهر تهران در جریان بررسی بودجه ۱۳۹۹ برای نخستین بار نظرات شورایاران را در مرحله بررسی بودجه و تصویب تبصره ۳۵ به کار بست.

کد خبر 582761
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha