آخرین لایحه بودجه دولت روحانی و اولین لایحه بودجه قرن جدید در مجلس رد شد.

مجلس

به گزارش همشهری‌آنلاین، جلسه علنی امروز مجلس که به رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ ختم شد؛ حاشیه‌هایی داشت: 

  • نشانه‌های رد کلیات بودجه از همان روز اول مشخص بود، مصطفی طاهری نماینده زنجان شب گذشته در یک توییت نوشت که جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور هم مکتوب { ‌درباره لایحه بودجه و انتقادات نمایندگان مجلس }  به رهبر انقلاب  نامه نوشته است.اما این نماینده مجلس از جزئیات این نامه چیزی نگفته است.
  • رئیس جمهور برای دفاع از لایحه بودجه به مجلس نرفت؛ همچنانکه برای ارائه لایحه بودجه هم به مجلس نرفته بود،‌ رئیس مجلس گفت: از ۱۰ روز قبل نامه کتبی نوشتم و از رئیس‌جمهور به طور رسمی دعوت کرد؛ رئیس جمهور این دعوت را اجابت نکردند 
  •  اگرچه دلیل غیبت رئیس جمهور همان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شد اما  در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولتی نظرش را درباره بودجه گفت. او تاکید کرد: هر تغییری در شاکله و محورهای اصلی لایحه بودجه می‌تواند صدمات جدی به معیشت مردم و مسیر توسعه و مدیریت اقتصاد کشور وارد کند.
  • الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق و از منتقدان جدی دولت، موافق تصویب کلیات بودجه بود؛ او گفت: دولت به دنبال رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ است و این اتفاق عروسی دولت خواهد بود.
  • امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس  اول مجلس و دیگر منتقد دولت اما مخالف تصویب کلیات بود؛ او گفت:  لایحه بودجه ۱۴۰۰ که توسط دولت به مجلس ارائه شده، چنان مملو از اشکال و آسیب است که اصلاح آن در توان مجلس نیست 
  • محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی نیز تاکید کردند که لایحه بودجه باید اصلاح شود.
  • محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه که به مجلس رفته بود بدر دفاع از کلیات بودجه؛ محمدباقر قالیباف را شاهد وضعیت کشور دانست و گفت: گزارشات خیلی سری و محرمانه خزانه هر هفته برای شما ارسال می شود. شهادت دهید که آیا تا کنون بیش از ۷۰ درصد بودجه عمرانی کشور تخصیص یافته است یا نه؟ آن هم در شرایطی که انتظار داشتند در تابستان داغ امسال ملت ما به ستوه بیاید.
  • قالیباف در پاسخ به رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد : اگر ما می‌دانیم که در بحث صادارات نفت در حداقل به سر می‌بریم و با سختی روبه رو هستیم بحث درستی است، اما سوال اینجاست که در این شرایط دو میلیون ۳۰۰ هزار بشکه فروش نفت را در بودجه پیشنهاد می‌دهید.
  • از دیگر حواشی امروز مجلس قطع میکروفون نوبخت بود. در حالی که محمدباقر نوبخت به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور مشغول دفاع از کلیات لایحه بودجه بود؛ تریبون وی قطع شد. رئیس مجلس به او گفت که فرصت ۲۰ دقیقه‌ای شما تمام شد و قطع میکروفن دست ما نیست.
کد خبر 582722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha