اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز سه‌شنبه ۱۴ بهمن ماه در دویست و شصت و نهمین جلسه علنی شورا در تذکرهایی خواستار لزوم حمایت و دفاع از شان و حیثیت کارکنان شهرداری تهران و تظلم‌خواهی از سرباز وظیفه راهور شدند.

شوراي شهر تهران

مشخصات عضو شورای شهر

موضوع تذکر

جزئیات

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران

لزوم پاسخگویی شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر

شهرداری در گذشته به تذکرات اعضای شورای شهر پاسخ کوتاهی می‌داد هر چند که مورد قبول نبود اما حال هیچ پاسخی به تذکرات نمی دهد. از شهرداری می‌خواهم که در ماه‌های باقی مانده جدی تر به تذکرات پاسخ داده شود.

علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران

لزوم پاسخگویی شهرداری به تذکرات اعضای شورای شهر

اگر در صحن شورای شهر تذکر بدهیم و پاسخ نگیریم، از سایر ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم. اگر پاسخ روشنی به موارد مطرح شده داده نشود از دکتر حناچی شهردار محترم تهران طرح سوال خواهم کرد.

موضوعاتی نظیر عدم رعایت اصول حقوقی در یکی از تفاهمنامه‌های منعقد شده در سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری، استخدام دستیاران مدیران شهرداری، روز بازارهای شهر تهران و وضعیت خانه نیما یوشیج از جمله مواردی هستند که درباره آنها در صحن شورا یه شهرداری تذکر داده شده اما تا کنون پاسخی درباره آنها دریافت نشده است.

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران

لزوم کاهش بروکراسی در شهرداری تهران

بارها راجع به تشکیل سازمان گردشگری تذکر دادم اما پاسخی دریافت نکردم، گویا مدیران محترم بر این فکر هستند که اواخر دوره است و اعضای شورای شهر دیگر جایگاه چندانی ندارند، اما پیشنهاد می‌کنم رفیق نیمه راه نباشند و هیات رئیسه بر این امور رسیدگی کنند.

افشین حبیب‌زاده، نایب رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران

لزوم حمایت و دفاع از شان و حیثیت کارکنان شهرداری تهران

در برخی مواقع شاهد هستیم که کارکنان شهرداری تهران در حین انجام وظیفه و زمانی که در برابر درخواست‌های خارج از چارچوب و مقررات افراد زیاده‌خواه ایستادگی می‌کنند، مورد اهانت قرار می‌گیرند و آنطور که شایسته و بایسته است از آنان در برابر فرد هتاک حمایت لازم صورت نمی‌پذیرد. شهردار تهران، از شان و حیثیت کارکنان قانونمند و شریف شهرداری تهران حمایت و دفاع لازم را انجام دهد.

محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران

تظلم‌خواهی از سرباز وظیفه راهور

شهرداری تهران موظف است برای حمایت معنوی و قانونی از پلیس راهور، نسبت به تظلم‌خواهی از سرباز وظیفه پلیس راهور که به واسطه اجرای قانون و انجام وظیفه مورد ستم از سوی نماینده مجلس واقع شده است، و انجام شکایت برای رسیدگی به این بزه آشکار که در روز روشن و در منظر مردم مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفته، اقدام کند.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران

لزوم توجه به کرامت و حقوق انسانی مهاجرین و اتباع افغانستانی

متاسفانه طی روزهای گذشته، تصاویری از تجمع مهاجرین و اتباع افغانستانی در مقابل برخی شعب بانکی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که حکایت از مسدود شدن کارت‌های بانکی و قطع ارائه خدمات بانکی به این عزیزان حکایت داشت. با عنایت به اهمیت صیانت از کرامت و حقوق انسانی این عزیزان در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور درباره «لزوم توجه به کرامت و حقوق انسانی مهاجرین و اتباع افغانستانی در ارائه خدمات بانکی» به بانک صادرات تذکر می‌دهم.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران

لزوم نامگذاری معبری به نام «احمد سمیعی»

در ماه‌های پایانی قرن، شاهد صدمین سال تولد استاد احمد سمیعی هستیم که صاحب سبک بوده و بنیان‌های جدیدی را در ارائه فارسی فاخر گذاشت. استاد سمیعی در محله سنگلج به دنیا آمد و اطلاعات ارزشمندی در تاریخ تهران و فرهنگ تهران در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ دارد. از شهرداری، سازمان زیباسازی و شورا می‌خواهم یاد این چهره‌ها را در زمان حیاتشان گرامی بدارند. می‌توان برای استاد سمیعی، تندیسی ساخت و معبری را به نام وی، نامگذاری کرد و حتی به مناسبت صدمین سال وی، برای شهر کارهایی را انجام داد.

کد خبر 582721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha