جمعه ۲۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه فرانسه گفت: اعتماد به برنامه هسته‌ای ایران فقط در چارچوب راه‌حلی از طریق مذاکره احیا می‌شود و ما آرزومند رسیدن به چنین راه حلی هستیم.

برنار کوشنر در مصاحبه‌ای که در شماره امروز روزنامه اتریشی استاندارد به چاپ رسید، مدعی شد: قابل تصور نیست که به ایران اجازه داده شود بی‌آنکه اعتماد بین‌المللی را بازیابد، قابلیت‌های هسته‌ای خود را که می‌تواند به تولید تسلیحات هسته‌ای بینجامد، توسعه دهد. ما هنوز فاصله زیادی با احیای این اعتماد داریم.

کوشنر در همین حال با ادعای نگران‌کننده بودن برنامه غنی‌سازی اورانیوم در ایران افزود: در صورتی که این اعتماد حاصل شود، با ایران مانند هر امضاکننده دیگر معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) رفتار خواهد شد.

وزیر امور خارجه فرانسه در این باره که آیا اکنون زمان تغییر محتوایی در مذاکره با ایران فرا رسیده است؟ گفت: اینکه تغییر محتوایی مذاکرات چگونه باشد، کاری بوده که سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس موسوم به EU-3 از سال 2003 انجام داده‌اند. ما به ایران پیشنهادی ارایه دادیم که همکاری در مسایل امنیتی، سیاسی و اقتصادی را مد نظر دارد. قصد ما متقاعد کردن این کشور به تعلیق فعالیت‌های حساس خود و انجام مذاکره بوده است. این پیشنهادات که خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ماه ژوئن به تهران تسلیم کرد، گسترده‌تر شده‌اند.

کد خبر 58264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز